سمندر لرستانی را گزارش کنید

سمندر لرستانی را گزارش کنید

به گزارش سرویس گردشگری و محیط‌زیست گلونی سمندر لرستانی با نام انگلیسی Lorestan Newt و نام علمی Neurergus kaiseri گونه‌ای دوزیست دُمدار است. هر سال با آغاز اسفند و با نزدیک شدن به ایام نوروز، بازار خرید و فروش قاچاق سمندر لرستانی برای سفره هفت‌سین رونق می‌گیرد.

رنگ‌بندی متفاوت و زیبای این جانور سبب شده تا سودجویان به منظور فروش آن با قیمتی بالا در بازارهای آسیایی و اروپایی اقدام به صید بی‌رویه این دوزیست کرده و آن را در خطر انقراض نسل جدی قرار دهند. متاسفانه برخی مردم محلی نیز تعداد زیادی از آنها را برای فروش شکار می‌کنند.

سمندر لرستانی گونه‌ای نادر در ایران و جهان است که در حال حاضر در فهرست قرمز (Red List) واحد حفاظت جهانی (IUCN) قرار گرفته است. موقعیت حفاظتی این گونه در IUCN در وضعیت بسیار بد حفاظتی یعنی CR قرار گرفته است!

سمندر لُرستانی را گزارش کنید

Neurergus_kaiseri_distribution

در تمام طول سال یگان حفاظت محیط زیست با شماره ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره قاچاق سمندر لرستانی است.

مسئولان پارک پردیسان تهران هم با شماره ۸۸۲۴۱۶۶۱ آماده دریافت گزارش‌ درباره فروشندگان این گونه نادر هستند.

مهندس فتحی مدیر کل محیط زیست لرستان هم در از همه مردم برای حفاظت از سمندر لرستانی درخواست همکاری کرد و گفت: مردم می‌توانند با شماره ۱۵۴۰ در این رابطه با ما در تماس باشند. ایشان همچنین افزود: هر گونه خرید و فروش سمندر لرستانی طبق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب می‌شود و متخلفین به حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 28 ساعت خبر : 9:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات