محسن کیهان‌نژاد با گلونی در کنسرت وحید تاج

محسن کیهان‌نژاد در کنسرت وحید تاج سُرنا می‌نوازند. به گزارش بخش موسیقی گلونی، کنسرت عاشقانه و حماسی داستان سیاوش در روز ۲۲ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود. محسن کیهان‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با گلونی گفت: در این کنسرت دو بار حضور پیدا می‌کنم و هر دو بار در مایه چهارگاه سُرنا می‌زنم. یک بخش به صورت تک‌نوازی و یک بخش هم در کنار گروه خواهم بود. کنسرت سنتی است اما سعی می‌کنم در تک‌نوازی ابتدایی از تم‌های لری هم استفاده کنم.

کیهان‌نژاد که همیشه با گلونی در کنسرت‌‌ها حاضر می‌شود درباره پوشش خود گفت: گروه لباس فرم دارد اما حتما به گلونی در کنسرت حاضر می‌شوم و این را با مسئولان کنسرت در میان گذاشته‌ام.

 روایتگر شاهنامه ای کنسرت: استاد امیر صادقی، خواننده: وحید تاج و آهنگ‌ساز و سرپرست گروه: سلمان سالک است.

محسن کیهان‌نژاد با گُلوَنی در کنسرت وحید تاج

پایان پیام

آشنایی با امیر صادقی

امیر صادقی (متولد ۱۳۳۰ در اصفهان) شاعر و شاهنامه‌خوان ایرانی و بنیان‌گذار پیام‌سرای فردوسی است. وی که با لقب «پسر فردوسی» نیز شناخته می‌شود بیش از چهل سال پیرامون شاهنامه پژوهش کرده و با رویکرد نوینش در این موضوع توانسته سبک جدیدی را با نام «روایتگری شاهنامه» ایجاد و معرفی کند.
امیر صادقی از شاعران معاصر و صاحب سبکی است که به جهت علاقه اش به فردوسی عموماً بر وزن شاهنامه شعر می‌سراید. از ویژگی‌های سبک شعری او می‌توان به بداهه گویی‌هایش اشاره نمود که اتفاقها و رخدادهایی که در آن حضور دارد را به صورت بداهه و زنده همانند صورتجلسه‌ای به نظم درمی‌آورد. در میان شعرهای او شعرهای «صلح» و «آرش» از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

شیوه اجرا و خوانش شعر شاهنامه از سوی وی متفاوت از سبک نقالی بوده و از آن به روایتگری شاهنامه نام برده می‌شود. در این نوع اجرا که همخوانی بیشتری با حالتها و رفتارهای امروزی جامعه دارد، حماسه و قدرت سخن فردوسی نمایان بیشتری داشته و توجه بر مفهوم شعر بوده و حرکت‌های بدن کمتری نسبت به شیوه نقالی دارد. از اینرو این شیوه اجرا توانسته با استقبال بهتری در محفلهای علمی و دانشگاهی داخل و خارج مواجه شود. امیر صادقی در پی سال‌ها تلاش، با هزینه شخصی و بدون دریافت کمک‌های مالی یا معنوی از نهادهای دولتی یا خصوصی توانست فردوسی سرای ایران را در محله نظام آباد تهران تأسیس کند. اکنون پیام سرای فردوسی با برگزاری کلاسهای رایگان و مختلف آموزشی، تخصصی‌ترین مرکز آموزشی شاهنامه فردوسی در ایران می‌باشد.

کد خبر : 335 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=335
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

یک کار خوب و تاثیر گذار در بهترین موقعیت.ممنونیم آقا محسن.