هشتمین جشنواره‌ی مطبوعات غرب کشور تمدید شد

هشتمین جشنواره‌ی مطبوعات غرب کشور تمدید شد

به گزارش بخش گلونی مهلت ارسال اثر برای حضور در هشتمین جشنواره‌ی مطبوعات غرب کشور تا هفدهم اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

آثاری در این جشنواره پذیرفته می‌شود که از تاریخ ۹۳/۱/۱ لغایت ۹۳/۱۲/۲۸ در مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر شده باشند. روزنامه‌نگاران برای ثبت‌نام باید به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مراجعه کنند.

روزنامه‌نگاری به گروه‌های متعددی تقسیم می‌شود: روزنامه‌ها، مجلات خبری، مجلات عمومی، مجلات تجاری، مجلات سرگرمی، خبرنامه‌ها، نشریات خصوصی، صفحات خبری آنلاین و… هر یک از این‌گونه‌ها شرایط خاص خود برای تحقیق و نگارشِ گزارش را، داراست.

هشتمین جشنواره‌ی مطبوعات غرب کشور تمدید شد

روزنامه‌نگاران در حال عکس گرفتن از باراک اوباما در نوامبر ۲۰۱۳

خبرنگاران در حال مصاحبه با مقامات دولتی بعد از فروریختن ساختمان در دارالسلام (تانزانیا) تانزانیا در مارس ۲۰۱۳

مثلاً، روزنامه‌نگاران ایالات متحده آمریکا از سبک هرم وارونه برای نگارش گزارش خود، استفاده می‌کردند.

گرچه این سبک بیشتر برای نگارش گزارش‌های خبری صریح و جدی استفاده می‌شده و نه مقالات اصلی. گزارش‌های مکتوب خبری جدی باید به صورت خلاصه نوشته شده، و مهم‌ترین اطلاعات را در همان ابتدا بیاورد، تا چنانچه در صورت کمبود فضا، داستان خلاصه شد، کم‌اهمیت‌ترین مسائل، از انتهای داستان حذف شود. سردبیران معمولاً اطمینان حاصل می‌کنند که گزارش‌ها تا حد امکان موجز نوشته شود. مقالات اصلی اغلب با توجه به موضوع گزارش آزادانه تر نوشته می‌شوند، و عموماً فضای بیشتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

مقالات مجلات خبری و مجلات عمومی معمولاً به سبکی متفاوت نوشته می‌شوند، و در آن‌ها تأکید کمتری بر هرم وارونه‌است. نشریات تجاری بیشتر حول محور اخبار تهیه می‌شوند، در حالی که نشریات سرگرمی بیشتر بر مبنای مقالات اصلی تدوین می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 68 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات