شعر و صدای گروس عبدالملکیان

مراسم رونمایی از آلبوم صوتی «خرده‌های تاریکی» با شعر و صدای «گروس عبدالملیکان» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه گلونی، این آلبوم با آهنگ‌سازی گروه موسیقی «نیوش» که انتشارش دو سال طول کشید، ۲۴ قطعه از گزیده اشعار آثار منتشر شده‌ی عبدالملکیان است که با قمیت ۱۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این آلبوم، با اجرای زنده‌ی شعر و موسیقی همراه خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روز یکشنبه ۲۴ خرداد‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار ایوان شمس واقع در ابتدای اتوبان کردستان حضور یابند. آلبوم «خرده‌های تاریکی» برای نخستین بار در این مراسم عرضه می‌شود.

پایان پیام

در مورد موسیقی سنتی ایرانی بیشتر بدانید

موسیقی سنتی ایرانی که با نام موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می‌شود، شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته و آنچه دلنشین‌تر، ساده‌تر و قابل فهم‌تر بوده‌است، امروز در دسترس است. بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل‌گیری این موسیقی داشته‌اند. از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به «باربد» و «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد. موسیقی اصیل ایرانی، جزو کهن‌ترین سبک‌های موسیقایی از دوران باستان تا به امروز است.

همچون گذشته‌های دور، مشاهیر صاحب سبک بسیاری در تاریخ ایران معاصر سر برآورده و هر یک، گامی مؤثّر در اعتلا و پویندگی این موسیقی اصیل برداشته اند.

همچنین «ردیف‌های موسیقی اصیل» به‌عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد.

هر دستگاه موسیقی ایرانی، توالی‌ای از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی است که انتخاب آن توالی حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد.

موسیقی سنتی ایران شامل هفت دستگاه و شش آواز است

کد خبر : 1301 ساعت خبر : 3:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1301
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات