آغاز فصل گردشگری در نگین زاگرس

گَهَر برای پذیرایی از مهمانانش آماده می‌شود. امسال هم چون سال‌های گذشته نزدیک به ۷۰ هزار نفر از این دریاچه‌ی زیبا در لرستان دیدن خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست استان لرستان که هم‌اکنون در منطقه است، وضعیت دریاچه و راه‌های منتهی به آن را خوب توصیف کرد و گفت: امروز به همراه تعدادی از کارکنان اداره محیط‌ زیست برای سرکشی به گهر آمدیم تا اوضاع را از نزدیک مدیریت کنیم. فعلا دریاچه و اطراف آن خلوت است اما با گرم شدن هوا گردشگران به گهر خواهند آمد و باید آماده باشیم.

فتحی همچنین درباره یک طرح مطالعه شده در منطقه اشترانکوه خبر داد و گفت: طرح مدیریت زون‌بندی‌های اشترانکوه را مصوب کرده‌ایم و اگر اتفاقی در منطقه رخ بدهد آمادگی مقابله داریم. یعنی مشخص است که در سه ناحیه زون هسته مرکزی (منطقه امن و حساس) ، زون بافر (سپر حفاظتی) و زون گذار (گردشگری) چه طور باید عمل کنیم. این منطقه را ۲۵ محیط‌بان حفاظت می‌کنند.

دریاچه گهر یکی از زیباترین دریاچه های کوهستانی خاورمیانه، در ارتفاع ۲۴۰۰ متری در این منطقه قرار دارد. عمق دریاچه گهر حدود ۲۸ متر و مساحت سطح آبی آن ۱۰۰ هکتار است. وجود دریاچه گهر و رودخانه‌ها و آبشارهای فراوان، تنوع زیستی گیاهی و جانوری از جاذبه‌های اکوتوریستی منطقه حفاظت شده اشترانکوه به شمار می‌روند.

پایان پیام

تعریف محیط زیست

محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند، محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

حفاظت محیط زیست در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از هشت هدفِ توسعهٔ هزاره و یکی از سه پایهٔ توسعهٔ پایدار شناخته می‌شود.

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد.

کد خبر : 1374 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1374
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

گهر زیباست اما زیباتر از ان امنیت، بهداشت ، امکانات رفاهی ، درمانی و دسترسی اسانتر با بهره برداری از مهندسی راهسازی است . منظره ای دیگر که بسیار تاسف بار و دل هر گردشگری رو به درد میاره بارکشی خارج از توان از الاغ های منطقه است که گاهاً با رفتارهای وحشیانه صاحبان انها برای حمل بارهای بسیار سنگین در این راه صعب العبور همراه است . امیدوارم مسئولین رسیدگی کنند

سپاس از شما