آمادگی برای مهار آتش بلوط

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست استان لرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری گلونی گفت: طی روزهای گذشته در «سرترهان» و مرز با ایلام، آتش‌سوزی رخ داد که به سرعت مهار شد. در حال حاضر آمادگی کامل داریم برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی. همچنین در چهار شهر استان، با کمک تشکل‌های زیست‌محیطی تیم‌هایی تشکیل دادیم که هز تیم ۵۰ نفر عضو دارد. این تیم‌ها هر زمان آماده‌اند تا برای مهار آتش اقدام کنند چون بحث زمان در مدیریت آتش‌سوزی خیلی مهم است. البته در مناطقی که سابقه آتش‌سوزی دارند با شخم‌زنی آتش‌بُر ایجاد کرده‌ایم.

قتحی ادامه داد:  آتش‌کوب‌هایی که در استان ساخته شده است و تعداد ۲۰ عدد فلکس‌پک هم داریم که به موقع از آن استفاده می‌کنیم. با توجه به مانوری که ماه گذشته در سطح استان انجام دادیم آمادگی خوبی داریم و ان‌شاالله به موقع عمل خواهیم کرد. البته امیدواریم بتوانیم یک هلی‌کوپتر در استان داشته باشیم که بسیار مورد نیاز ماست.

به گزارش گلونی استان لرستان یکی از استان‌هایی است که جنگل‌های انبوده بلوط  دارد و هر ساله آتش‌سوزی‌های فصلی در این جنگل‌‌ها رخ می‌دهد.

پایان پیام

محیط زیست

محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند، محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

عقب‌نشینی و آب شدن یخچال طبیعی در رشته‌کوه‌های آلپ (وضعیت در سال‌های ۲۰۰۲، ۱۹۹۱ و ۱۹۷۹) بر اثر گرم شدن زمین

حفاظت محیط زیست در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از هشت هدفِ توسعهٔ هزاره و یکی از سه پایهٔ توسعهٔ پایدار شناخته می‌شود.

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

کد خبر : 1153 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1153
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات