اولویت شهر خرم‌آباد ساخت آبشار مصنوعی نیست

ساخت دو آبشار مصنوعی در خرم‌آباد بحث‌های زیادی را میان صاحب‌نظران برانگیخته است.

پایگاه خبری گلونی – مجید دریکوند مشاور محیط‌زیست شواری اسلامی شهر خرم‌آباد در این باره به پایگاه خبری گلونی می‌گوید: من مخالف جذب گردشگر نیستم اما آیا اولویت شهر خرم‌آباد ساخت آبشار مصنوعی است؟ آیا اولویت ما مدیریت منابع آبی نیست؟ ما همین حالا داریم در خرم‌آباد چاه می‌زنیم و آب مجموعه‌ی بام‌ خرم‌آباد را هم از چاه تامین می‌کنیم.

چرا این انرژی صرف سراب‌های باستانی داخل شهر نمی‌شود؟ الان ما با بحران آب مواجه هستیم و ساخت چنین طرح‌هایی کمکی به خرم‌آباد نمی‌کند. ما در مباحث اولیه مدیریت شهری در بحث زیست‌محیطی مانده‌ایم. چرا کسی به فکر چنارهای خر‌م‌‌آباد نیست؟ من با ساختن مکان تفریحی و سالن‌های ورزشی و تفریحی مخالف نیستم اما باید دید با ساختن این مکان‌‌ها چه هزینه‌هایی بر محیط‌ زیست خرم‌آباد تحمیل می‌‌شود و آیا اصلا گردشگر ترجیح می‌دهد آبشار مصنوعی ببیند یا از آبشارهای طبیعی استان و حاشیه خرم‌آباد دیدن کند.

پایان پیام

محیط‌زیست ایران

سازمان حفاظت محیط زیست ایران مناطق با ارزش زیست‌محیطی ایران را در قالب مناطق ۴ گانه به ۱۶ پارک ملی، ۱۳ اثر طبیعی ملی، ۳۳ پناهگاه حیات وحش و ۹۴ منطقه حفاظت‌شده تقسیم کرده‌است. این کشور دارای شرایط اقلیمی متنوعی است به‌طوری‌که از ۱۳ اقلیم شناخته شده در جهان ۱۱ نوع آن در ایران وجود دارد. در عین حال شاخص‌های پایداری محیط زیست ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و با کسب رتبه ۱۳۲ بین ۱۴۶ کشور در انتهای جدول مربوط قرار گرفته‌است.

شرایط اقلیمی متغیر سبب ایجاد زیست بوم‌های متفاوت در ایران گردیده‌است. این تنوع اقلیمی تنوع زیستی قابل توجهی را در ایران به وجود آورده‌است، نزدیک به ۸۰۰۰ گونه یا واحد تحت‌گونه‌ای گیاهی در این کشور شناسایی شده‌است که از این تعداد حدود ۱۸۰۰ واحد بومی هستند. این تعداد گونه گیاهی با گونه‌های گیاهی سراسر قاره اروپا برابری می‌کند. شناخته شده‌ترین گونه‌های گیاهی بومی ایران لاله واژگون و سوسن چلچراغ است.

کد خبر : 1516 ساعت خبر : 9:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1516
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات