بهترین کتاب‌‌ها در لاکپشت پرنده

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیزدهمین جشن لاک‌پشت پرنده در روز دوشنبه، هجدهم خردادماه ۱۳۹۴ برگزار می‌شود. جشن امضای بهاره‌ی لاک‌پشت پرنده از ساعت شش تا هشت عصر، در فروش‌گاه شهرکتاب مرکزی واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه‌ی کلاته برگزار خواهد شد.

لاک‌پشت پرنده یک فهرست معرفی کتاب است؛ معرفی کتاب‌های خوبی که برای بچه‌ها در ایران منتشر و چاپ می‌شود. گروهی از کارشناس‌ها، منتقدها و نویسنده‌های فعال در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان کتاب‌هایی را که در هر فصل منتشر می‌شود، می‌خوانند و بررسی می‌کنند و اگر کتاب‌ها ازنظر محتوایی و ظاهری برای بچه‌ها مناسب بودند، آن‌ها را به خانواده‌ها، کتابدارها، مربی‌ها، مدرسه‌ها و کتاب‌فروش‌ها معرفی کنند تا پدرها و مادرها یا مربی‌ها و معلم‌ها بتوانند بهترین کتاب‌ها را برمبنای این فهرست برای بچه‌ها انتخاب کنند و بخرند.
کتاب‌های فهرست لاک‌پشت پرنده بر مبنای گروه سنی و گروه موضوعی و بر حسب رأی داورها با امتیاز شش لاک‌پشت (کتاب‌های بسیار عالی)، پنج لاک‌پشت (کتاب‌های عالی)، چهار لاک پشت (کتاب‌های خیلی خوب) و سه لاک‌پشت (کتاب‌های خوب) معرفی می‌شوند.

پایان پیام

تعریف کتاب

تاکنون تعریف مشخص و کاملی ارائه نشده‌است و نخواهد شد که بتواند مفهوم تمام انواع گوناگون کتاب را دربرگیرد. اما یکی از تعاریف معتبری که برای کتاب ارائه شده‌است، مربوط به سازمان یونسکو می‌شود: کتاب نوعی اثر چاپی صحافی‌شده‌است که بیشتر از ۴۹ صفحه داشته باشد و مانندِ نشریات، تحت یک عنوان ثابت، به‌صورت دوره‌ای منتشر نشود.

تعریف دیگری نیز کتاب را «مجموعه‌ای از لوح‌های چوبی یا عاجی یا مجموعه‌ای از ورق‌های کاغذ، پوست آهو یا ماده‌ای مانند آن، اعم از دست‌نویس یا چاپی که با هم به نخ کشیده یا صحافی شده باشند» معرفی کرده‌است. تعریف دیگری که به نظر می‌رسد مناسب باشد، محتوای تولید شده توسط نویسنده که هدف مشخصی را دنبال کند و کتاب حولِ محور هدف مشخص شده توسط نویسنده مطالبی ارائه دهد و در پایان کتاب، نویسنده به هدف خود برسد و در این مجال، ارجاع کلّی به کتابِ دیگر یا مقاله نداشته باشد.

کد خبر : 1210 ساعت خبر : 1:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات