در سوگ چنارها

سوگواره‌ای برای چنارهای تاریخی خیابان ولیعصر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌کوشش شاخه‌ی زیست‌بومِ «دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران» و با همکاری «کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران» نمایشگاه عکس‌های «حسن قدیانی» با عنوان «سوگواره‌ی درختان خیابان ولیعصر» از ۱۶ تا ۲۰ خردادماه در نگارخانه‌ی ژینوس برپا می‌شود.

دوست‌داران میراث فرهنگی و محیط زیست می‌توانند در این روزها، از ساعت ۱۶ تا ۲۰، از نمایشگاه کنند. آیین گشایش نمایشگاه روز شنبه شانزدهم خرداد ساعت ۱۶ با حضور مهمانانی از شورای‌شهر انجام می‌شود. ورود علاقه‌مندان به این برنامه آزاد است. نگارخانه‌ی ژینوس در خیابان‌ ولیعصر، آغاز خیابان دکتر‌ فاطمی، شماره‌ی ۲۱، طبقه‌ی یکم قرار دارد.

پایان پیام

در سوگ چنارها

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

سطح کرهٔ زمین به‌طور کلی به ۴ بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از سنگ‌کره (لیتوسفر)، آب‌کره (هیدروسفر)، هواکره (اتمسفر) و بیوسفر. بعضی از دانشمندان یخ‌کره را نیز جزء این تقسیم‌بندی می‌دانند. هر کدام این بخش‌ها شامل اکوسیستمهایی گوناگون هستند که به‌طور کلی محیط زیست را تشکیل می‌دهند.

  • زیستگاه‌های مرز بین خشکی و دریا
  • زیستگاه‌های اصلی خشکی
  • زیستگاه‌های اصلی هواکره
  • بیوسفر

کد خبر : 1064 ساعت خبر : 7:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات