دلسوختگان و دلواپسان تئاتر ایران را به تماشای هزارشلاق توصیه می‌کنم

همه‌ی شما دلسوختگان و دلواپسان تئاتر و نمایش ایران را به تماشای نمایش هزارشلاق توصیه می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صمد چینی‌فروشان، منتقد تئاتر و استاد دانشگاه در بخش نظرات سایت تیوال نوشت:
«هرچند در آینده‌ی نزدیک، نقد روشنگرانه‌ای را درباره‌ی ساختار خلاقه‌ی این نمایش تحریر و در همین تیوال نازنین که چنین امکان نو و کم‌نظیری را برای هنرمندان تئاتر و موسیقی و شعر و….فراهم کرده است منتشر خواهم کرد، اما بر خودم وظیفه دیدم که تماشای این نمایش قابل تقدیر را، نمایشی که از نگاه این معلم و منتقد کهنه سال تئاتر ایران ،اگر به درستی دیده شود، الگوی راهگشایی برای آینده‌ی نوین و مدرن نمایش ایرانی عرضه می‌کند، به همه‌ی علاقه‌مندان فرهنگ و هنر ایرانی، به‌ویژه دانشجویان و هنرآموزان فرهیخته‌ی تئاتر ایران توصیه کنم.»

پایان پیام

عکس از سایت ایران تئاتر

نقد کردن

بررسی یا نقد، به بررسی و ارزیابی هرچیزی، همچون یک نشریه، خدمات یک شرکت، فیلم (یک نقد فیلم)، بازی ویدیویی (بررسی بازی ویدیویی)، موسیقی (بررسی یک آهنگ به لحاظ موسیقایی)، کتاب (نقد کتاب) اطلاق می‌گردد. واژه نقد در مفهوم لغوی آن، تفکیک صحیح از غیر صحیح و خالص از ناخالص است. به عبارت واضح‌تر، نقد به معنای محک زدن شیء و قرار دادن آن در دو دسته سالم و ناسالم است.

نقد فیلم تحلیل و بررسی همه‌جانبه یک اثر سینمایی یا تلویزیونی است. نقد فیلم عمدتاً بر دو نوع است: نقد ژورنالیستی که توسط روزنامه‌نگاران و دیگر خروجی‌های رسانه‌های عمومی انجام می‌شود و نقد آکادمیک که از طرف محققان و پژوهندگان فیلم و سینما که از اصول نظری نقد فیلم آگاهند انجام می‌شود.

نقد فیلم : بررسی میزان سازگاری میان فرم و محتوای کلامی فیلم و بررسی میزان سازگاری میان فرم‌های فیلم

تفسیر فیلم : بررسی محتوای غیر کلامی فرم فیلم به کمک دانش و قواعد سینمایی، اظهارات و سوابق کارگردان

تحلیل فیلم : بررسی فرم فیلم به کمک دانش و قواعد سینمایی

کد خبر : 1522 ساعت خبر : 10:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1522
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات