ما گوینده شما هستیم/ افتتاح رادیو جوان با صدای مهران دوستی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهران دوستی نخستین کسی است که صدایش از رادیو جوان پخش شده است. اولین برنامه رادیو جوان در ۵ اسفند ۱۳۷۴، «مجله بامدادی» بود که مهران دوستی در آن برنامه با مردم حرف زد و گفت: «ما گوینده شما هستیم» و رادیو جوان آغاز به کار کرد. نخستین کلماتی که دوستی به کار برد را در این آنونس بشنوید. آنونس را تهیه‌کنندگان رادیو سلامت خانم‌ها پورجعفر و نظمی ساخته‌اند.

زهرا صفاییان، نخستین تهیه‌کننده نخستین برنامه رادیو جوان است. او «مجله بامدادی» را به عنوان نخستین برنامه این رادیو با مهران دوستی آغاز کرد. صفاییان می‌گوید: مهران عاشق رادیو بود و مثل بچه‌های رادیو مظلوم. من با او مقتل‌خوانی ضبط کردم، صبحگاهی داشتم. علمی داشتم. او همه‌کاره بود. از گویندگان رادیو می‌خواهم از مهران بیاموزند. مهران همیشه می‌خواند و مطالعه می‌کرد. من چهارسال و نیم هر روز با او کار کردم و به جرأت می‌گویم نمونه‌اش در رادیو نیست.

مهران دوستی که از گویندگان پیشکسوت رادیو از دوران جنگ تاکنون محسوب می‌شود‌، ساعت ۹ صبح امروز در بیمارستان رامتین تهران در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

پایان پیام

 

مهران دوستی که بود

مهران دوستی (متولد ۳ بهمن ۱۳۳۵ در روستای بلده، مازندران – درگذشتهٔ ۲ خرداد ۱۳۹۴ در تهران) گویندهٔ رادیو و مجری برنامه‌های تلویزیونی بود.

در سال ۱۳۵۹ و هنگام تصدی سمت مدیریت تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، به‌دلیل نیامدن گوینده، این کار را بر عهده گرفت و از آن پس این حرفه را دنبال کرد. دوستی اولین کسی بود که از سال ۶۰ گویندگی برنامه های جبهه را به عهده گرفت و در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعیه‌های ارتش و اخبار مهم ترین عملیات های جنگی را از رادیو اعلام می کرد. تا این که سال ۶۵ رادیو جبهه راه اندازی شد و دوستی به عنوان اولین گوینده فعالیتش را در این شبکه رادیویی آغاز کرد.

او همراه با گویندگانی مثل نورشاهی برنامه های این شبکه رادیویی را اجرا می کرد. شب هایی که عملیات بود، مهران دوستی وارد جام جم می شد تا با صدای حماسی اش از اتفاقات جبهه و رشادت های رزمندگان بگوید. صدای پرهیجان این مرد بزرگ، مردم را با شرایط آن دوران و رزمندگان همراه می کرد. مردم به واسطه گویندگی او از جدیدترین اخبار و اطلاعیه های مربوط به جنگ باخبر می شدند.

کد خبر : 910 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=910
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات