نمادی جدید برای خرم‌آباد

خیابان معلم یا همان خیابان سازمان سابق از آن خیابان‌های قدیمی و زیبای خرم‌آباد است. سراب «شَوا» در این انتهای این خیابان قرار دارد و ساختمان مخروبه‌ ساواک هم در آنجاست. زمینی که حالا بلاتکلیف در انتهای خیابان معلم افتاده است. این زمین وقفی است اما اداره اوقاف ابراز تمایل کرده است که آن را در اختیار شهرداری خرم‌آباد بگذارد و به جایش زمین بگیرد. اتفاقی که اگر بیفتد می‌تواند برای خرم‌آباد خیلی خوب باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، استشهاد مردمی و پیشنهاد اوقاف به شهرداری فرصتی کم‌نظیر را در اختیار شهرداری خرم‌آباد قرار داده است تا در دل خرم‌آباد یک پیاده‌راه و بوستان عالی بسازد. خیابان مطهری خرم‌آباد و کوچه‌های منتهی به‌ آن یکی از جاذبه‌های این شهر هستند. درختان چنار زیبا، قدیمی و سربلندش، آن قدر چشم‌نوازند که هر بیننده‌ای را سحر می‌کنند. خیابان مطهری اما جایی برای قدم زدن و پیاده‌روی ندارد. پیاده‌روهایش باریک است و خیابانش شلوغ. رها شدن انتهای خیابان معلم می‌تواند راه نفس خیابان مطهری را باز کند. اگر بوستانی درخور در انتهای خیابان معلم ساخته بشود چهره‌ی آن منطقه کاملا دگرگون خواهد شد.

با توجه به آب فراوان و زیبایی درختان خیابان مطهری اگر یک طرح و منحصر‌به‌فرد در آنجا اجرا می‌شود می‌تواند تبدیل به نماد هویتی جدید خرم‌آباد بشود.

پایان پیام.

سازمان اوقاف و امور

سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات فاقد متولی در ایران است. قلمرو فعالیت این سازمان شامل «موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی و همچنین اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، محبوسات، نذور، صدقات و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف برای امور عام‌المنفعه و خیریه اختصاص یافته و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت یا سایر مراجع ذی‌صلاح به سازمان محول شده باشد» است.

رئیس این سازمان با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف ولی فقیه تعیین می‌شود. رئیس کنونی این سازمان سید مهدی خاموشی است که از مهر ماه سال ۱۳۹۷، این مقام را بر عهده دارد که جایگزین علی محمدی سیرت شد.

کد خبر : 1478 ساعت خبر : 1:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1478
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عالیست