همکاری اوقاف و شهرداری برای ایجاد یک بوستان در خرم‌آباد

ملک موصوف به ساختمان ساواک که توسط مرحوم حاج عسلیان برای ساخت حسینیه وقف شده است در انتهای خیابان معلم یا همان سازمان سابق واقع شده است. این ملک در حال حاضر و پس از تخریب تبدیل به محلی خاکی و پاتوق معتادان شده است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، اهالی این محله با تهیه استشهاد به اداره اوقاف مراجعه کرده‌‌اند و مدیران اوقاف اظهار داشته‌اند که به خاطر هم‌جواری با تپه باستانی مطهری و یا هر علت دیگری، ساخت ملک مورد نظر برای حسینیه از اولویت‌های اداره نیست و اگر شهرداری ملک جایگزینی ارایه کند اوقاف حاضر است این محل را در اختیار شهرداری خرم‌آباد بگذارد.
مجید دریکوند مشاور محیط‌زیست شواری اسلامی شهر خرم‌آباد از محاسن تبدیل این ملک به بوستان می‌گوید: این زمین اگر تبدیل به بوستان بشود افزایش سرانه فضای سبز مبله شهری، بازگشایی پیاده‌راه خیابان مطهری  و توسعه بوستان تپه شاه‌آباد را در پی خواهد داشت. امیدواریم که این اتفاق به‌زودی نیفتد و من برای این کار با شواری شهر صحبت کرده‌ام و نامه‌ای تنظیم کرده‌ام و پیگیری خواهم کرد.
پایان پیام

تعریفی از اداره اوقاف

سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات فاقد متولی در ایران است. قلمرو فعالیت این سازمان شامل «موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی و همچنین اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، محبوسات، نذور، صدقات و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف برای امور عام‌المنفعه و خیریه اختصاص یافته و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت یا سایر مراجع ذی‌صلاح به سازمان محول شده باشد» است.

رئیس این سازمان با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف ولی فقیه تعیین می‌شود. رئیس کنونی این سازمان سید مهدی خاموشی است که از مهر ماه سال ۱۳۹۷، این مقام را بر عهده دارد که جایگزین علی محمدی سیرت شد.

 

کد خبر : 1474 ساعت خبر : 4:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1474
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات