آب‌گیری استخر بسیج بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین همزمان با شب عید سعید فطر استخر بسیار زیبای بسیج بروجرد در حضور سرهنگ محمد پاپی‌نژاد فرمانده سپاه بروجرد آب‌گیری شد.

سرهنگ پاپی‌نژاد  گفت: خوشبختانه توانستیم در کمترین زمان ممکن و با کمترین قیمت ممکن ساخت این استخر را آغاز و به اتمام برسانیم.

فرمانده سپاه بروجرد در ادامه افزود: در حدود ۴ ماه استارت تکمیل نمودن این استخر زیبا زده شد و توانستیم با لطف خدا با هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ میلیون تومان استخر بسیج بروجرد را به بهره برداری برسانیم.

سرهنگ محمد پاپی‌نژاد اظهار داشت: از اولین دقایق صبح با همکاری بسیار عالی رانندگان تانکرهای آب اداره آبفای روستایی و برادران پشتیبانی گروه ۲۴ بعثت ( آب رسانی) توانسته‌ایم این آب گیری را انجام بدهیم و احتمالا شنبه هم این مورد ادامه خواهد داشت.

سرهنگ پاپی‌نژاد در خاتمه نیز اعلام نمود: طی مراسمی روز دو شنبه با حضور مسوولین استانی و شهری، استخر بسیج بروجرد رسما افتتاح خواهد شد.

پایان پیام

در مورد شهر بروجرد

بُروجـِرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر در شمال دشت حاصلخیز سیلاخور قرار گرفته و قله‌های مرتفع گرّین از مجموعه رشته کوه‌های زاگرس، شمال غربی تا جنوب شرقی آن را دربر گرفته‌اند. سراب‌های دائمی متعددی که از دامنه این کوه‌ها جاری است، در اقتصاد منطقه و توسعه شهر بروجرد نقش داشته‌اند. بروجرد از گذشته‌های دور، دارای موقعیت ویژه ارتباطی بوده‌است و امروزه نیز قرارگیری این شهر بر سر شاهراه تهران – جنوب یکی از عوامل رونق اقتصادی آن به‌شمار می‌رود.

گرد و کرد در اسامی شهرهای ایرانی به معنای شهر، آبادی و ساخته و اثر هستند. اشکانیان و ساسانیان شهرها را بیشتر با پسوند گرد می‌ساخته‌اند همانند سوسنگرد، دارابگرد و بروگرد (بروجرد). عده‌ای نام درست بروجرد را ویروگرد دانسته‌اند که به معنای شهر و ساخته ویرو شاهزاده اشکانی است. کوهی در غرب بروجرد با نام ولاش نیز یادآور نام شاهان اشکانی است. اما معتبرترین نوشته‌ها، بروجرد را پیروزگرد دانسته‌اند که آن را به فیروز ساسانی منتسب می‌کند.

کد خبر : 1924 ساعت خبر : 5:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات