آتش‌سوزی در کیالوی لرستان عمدی بود/ تصاویر اختصاصی

به گزارش پایگاه خبری گلونی برخی شواهد وجود دارد که آتش‌سوزی شب گذشته در این منطقه عمدی بوده است و محلی‌ها در انتقام‌جویی از یکدیگر مراتع را آتش زده‌اند و آتش به جنگل‌های بلوط رسیده است. مشاهدات برخی از کارشناسان محیط زیست نشان می‌دهد که آتش‌سوزی و تکرار آن بعد از چند مورد اطفا عمدی بوده است.

این روزها جوامع محلی به جای این که محافظ مناطق جنگلی باشند خود تبدیل به معضلی بزرگ شده‌اند. آیا فرهنگ‌سازی در جوامع محلی به عمر جنگل‌های بلوط قد می‌دهد؟

پایان پیام

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

آتش‌سوزی بر اساس نوع سرچشمه و نوع مواد سوختی به پنج گروه (بر اساس استاندارد آمریکاNFPA) و شش گروه (بر اساس استاندارد انگلستانBS) تقسیم می‌گردد.

  • گروه A
شامل حریق مواد خشک (مواد جامدی که پس از سوختن خاکستر دارند) مانند چوب، کاغذ، پارچه، و موارد مشابه است
  • گروه B
شامل حریق مواد مایع مانند نفت، بنزین، الکل، گازوئیل و سایر سوختهای مایع است.
  • گروه C
شامل حریق‌هایی که الکتریسیته به عنوان عامل بوجود آورنده در آن‌ها دخیل بوده یا تحت اثر الکتریسیته قرار دارد. این حریق خود می‌تواند حریقهایی از انواع دیگر را به وجود آورد.
  • گروه D
شامل حریق فلزات قابل اشتعال نظیر سدیم، پتاسیم، منیزیم و … است.
  • گروه K
شامل حریق های آشپزخانه ای نظیر روغن های آشپزی و … می باشد. (بر اساس استاندارد آمریکا)

این دسته‌بندی در استاندارد اروپایی دارای یک تفاوت اساسی است، آنهم جدا کردن مایعات از گازهای اشتعال‌پذیر می‌باشد. به این ترتیب در استاندارد اروپایی کلاس A و B مشابه استاندارد آمریکایی بوده و استاندارد C مربوط به گازهای اشتعال پذیر می‌شود. در این صورت کلاس حریق الکتریکی E نامگذاری شد. کلاس فلزات آتش گیر D نیز یکسان بوده و کلاسk در استانداردهای اروپایی F نامیده می‌شود.

کد خبر : 1783 ساعت خبر : 12:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1783
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات