آتش‌‌سوزی در کوه گردکانه پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبر آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: دو آتش سوزی در دو منطقه جداگانه در بخش شرقی این شهرستان به وقوع پیوسته است.

 علی خادمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر افزود: این آتش‌سوزی در کوه گردکانه منطقه تخت چان از ساعت ۱۱ ظهر دیروز  آغاز شد.
وی از آتش‌سوزی دیگر در کوه دار خرما کرکی منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی ساعت ۱۸ روز گذشته (یک شنبه) آغاز و با تلاش نیروهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال احمر و نیروهای مردمی ساعت ۶ صبح دوشنبه با گذشت ۱۲ ساعت مهار شد.

وی افزود: صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکانات و نیروی انسانی و گرمای طاقت‌فرسای تابستان اطفای حریق در منطقه کردگانه تخت چان را با مشکل مواجه ساخته است. وی اظهار داشت : هنوز از میزان دقیق خسارت وارد شده از این دو آتش‌سوزی به جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر اطلاعی در دست نیست.
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: تیم امدادی شامل نیروهای مردمی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و هلال‌احمر به منطقه اعزام شده‌اند ولی با تلاش صورت گرفته هنوز موفق به خاموش کردن آتش نشده‌اند.

پایان پیام

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

آتش‌سوزی بر اساس نوع سرچشمه و نوع مواد سوختی به پنج گروه (بر اساس استاندارد آمریکاNFPA) و شش گروه (بر اساس استاندارد انگلستانBS) تقسیم می‌گردد.

کد خبر : 2073 ساعت خبر : 8:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2073
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات