اختصاصی/ تقدیم‌نامه محیط زیستی سریال پایتخت چهار

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی پایتخت ۴ با یک تقدیم‌نامه‌ی محیط زیستی تمام شد. در این متن آمده است:

به نام خدا

به یاد کوچه‌باغ‌های شمیران، جنگل‌های سرسبز گلستان، شالیزارهای زیبای مازندران، سخاوت شکوه‌مند زاینده‌رود، آسمان آبی خوزستان، بلوط‌های سوخته‌ی زاگرس، آهوان رمیده دشت ارژن و خاطره‌ی شوره‌زارانی که روزی دریاچه‌ی ارومیه نام داشت. تقدیم به همه یوزپلنگ‌هایی که با ما دویده‌اند.

گروه سازنده‌ی پایتخت

از طرف نقی‌ معمولی

پایان پیام

در مورد سریال پایختخت

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده مجموعه سریالی است که فصل اول آن در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد. در نوروز سال ۱۳۹۲ فصل دوم این مجموعه پخش شد. پایتخت ۳ در نوروز ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴ پخش شد.

نقی معمولی با بازی محسن تنابنده نام شخصیت اصلی سری سریال تلویزیونی ایرانی پایتخت است که از شبکه ۱ سیما پخش شده‌است. محسن تنابنده اظهار داشته که شخصیت نقی معمولی را با برداشت از خلق و خوی و شخصیت پسر خاله اش بازی کرده‌است. وی همچنین افزود که خانواده خاله وی اهل بندر گز استان گلستان بوده و تنابنده با فرهنگ و گویش مردم مازندرانی به‌ویژه اهالی استان گلستان آشنایی داشته‌است. «فدایی داری» (با خوشحالی و برای تشکر)، «بی‌تربیت» (معمولاً با لحن عصبی) و جملاتی نظیر «مگه میشه؟، مگه داریم» و «دست بندازم این دهنه ره جر بدم» از تکیه کلام‌های نقی معمولی است. ظاهر او با موهای فر و سبیل کامل می‌شود. شجاعت، غیرت و خانواده دوستی از صفات بارز نقی می‌باشد.

هما سعادت در انتخابات شورای شهر رأی می‌آورد و طرفداران او در منزلشان جمع می‌شوند. همسر چینی ارسطو در سانحه هواپیمایی مالزی جان خودش را از دست داده و این مسئله موجب شده تا کام ارسطو هر روز تلخ و تلخ‌تر بشود. نقی از همسرش درخواست می‌کند تا برای ساخت خانه فهیمه (خواهر نقی) مجوز بگیرد اما او این کار را خلاف میداند و هیچ رقمه زیر بار نمیرود. نقی به همراه اقوام و خویشانش و کمک اوس موسی دست به کار می‌شوند و خانه فهیمه را به‌طور پنهانی با آوردن مصالح از راه و بیراه میسازند… در این بین ماجراهایی از جمله ازدواج بابا پنجعلی، دعوای نقی و هما، حضور بهبود در آفریقا اتفاق می‌افتد…

کد خبر : 1932 ساعت خبر : 10:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات