۱۴۰۰ واحد آلاینده در شهرستان بروجرد فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم معاون عمرانی فرماندار بروجرد گفت:۱۴۰۰ واحد آلاینده در شهرستان بروجرد شناسایی شد که باید ساماندهی شوند.

محمد کیانی اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی در بروجرد مشغول به فعالیت هستند که از این میان تعدادی از صنوف آلاینده نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به تعداد واحدهای آلاینده در این شهرستان عنوان کرد: از مجموع ۵ هزار واحد آلاینده استان لرستان، ۱۴۰۰ واحد در شهرستان بروجرد فعالیت می‌کنند که نیازمند ساماندهی به منظور کاهش آلایندگی صنعت خود هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد به شناسایی ۳۷ رسته صنعتی و آلاینده در کارگروه استانی بر اساس اولویت‌بندی اشاره و بیان کرد: این صنوف عبارت‌اند از بار فروشان، نمایشگاه‌های اتومبیل، آهنگران، نجاران و جوشکاران که در رده صنوفی قرار دارند که در خروج از مرکز شهر و انتقال به شهرک‌های مشاغل مزاحم در صدر هستند.

کیانی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در شهرستان بروجرد با موانع و معارضاتی همراه است، افزود: توجه به بعد مسافتی و نقشه تفصیلی حال و آینده شهرستان بروجرد با توجه به گسترش تدریجی آن نباید از نظر غافل بماند.

وی خاطرنشان کرد: برخی زمین‌های پیشنهاد داده‌شده به این منظور در نزدیکی محور کمربندی کنونی بروجرد قرار دارند و باقوت یافتن این احتمال از سوی برخی اعضاء کارگروه تعیین‌شده به این منظور که این محور در سال‌های نه‌چندان دور به یکی از خیابان‌های شهر تبدیل‌شده و در محدوده مرکزی آن قرار می‌گیرد، باید در خصوص تعیین زمین در محدوده این محور تجدیدنظر شود.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد با تأکید بر استفاده از نظرات فنی و راهبردی کارشناسان امر در این زمینه، عنوان کرد: در صورت استفاده از راهکارهای آزمون و خطا در آینده چندساله باز هم با مشکلات عدیده این صنوف درگیر شده و باید به دنبال راه‌حل تازه‌ای باشیم.

کیانی با اشاره به اینکه انتقال این مشاغل از گذشته در این شهرستان مطرح بوده و در ماه‌های اخیر به صورت جدی‌ در حال پیگیری است، گفت: چند قطعه زمین‌ برای این منظور با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معرفی‌شده است که باید با در نظر گرفتن جوانب لازم بهترین گزینه انتخاب و فعالیت اجرایی آن در کوتاه‌ترین زمان آغاز شود.

پایان پیام

کد خبر : 1955 ساعت خبر : 3:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات