افتتاح بیمارستان فارابی الیگودرز در بهمن ماه امسال

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: پیگیر ساخت بخش سی‌تی‌اسکن و دیالیز بیمارستان فارابی شهرستان هستیم.

محمدتقی توکلی، در رابطه با پروژه بیمارستان فارابی، بیان کرد: این بیمارستان ۹۶ تخت‎خوابه در دهه ۷۰ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد که در یک مقطعی با وقفه مواجه شده و گفتند که نیازی به آن نیست.

وی اضافه کرد: در سال ۸۵ مجدداً این پروژه و در حال حاضر ۸، ۹ سال است که کار ساخت آن در حال انجام بوده و ساختمان و تمام پروژه‎های جانبی آن به اتمام رسیده‎اند.

توکلی با بیان اینکه تجهیزات خریداری شده است، ادامه داد: این بیمارستان نیاز به بخش دیالیز و سی‌تی‌اسکن دارد که قبلاً برای آن پیش‎بینی نشده و جزء طرح‎های مصوب وزارت بهداشت است که پیگیری شده تا ساخته شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی استان بیمارستان را تحویل بگیرد تجهیزات نصب می‎شود. پیش‎بینی می‎شود این بیمارستان در ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح شود.

پایان پیام

سی‌تی اسکن

مقطع‌نگاری رایانه‌ای یا برش‌نگاری رایانه‌ای یا توموگرافی رایانه‌ای یا به اصطلاح سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.

در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌به‌لایه برانداز (اسکن) می‌شود و بدین ترتیب بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رؤیت می‌گردد.

امروزه فناوری سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌ها و مراکز پژوهشی در سرتاسر دنیا (از جمله در ایران) کاربرد وسیع دارند.

تصویربرداری سی تی یا سی‌تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری استفاده از اشعه ایکس در ارتباط با الگوریتم‌ها و محاسبات کامپیوتری به منظور ایجاد تصویر از بدن می‌باشد. در سی تی، یک تیوب یا لولهٔ تولیدکنندهٔ اشعه ایکس، در مقابل یک آشکارساز (دتکتور) این اشعه قرار داده شده، و با کمک حلقه‌ای که به صورت یک دستگاه و به شکل چرخشی در اطراف بیمار حرکت می‌کند، تصویر کامپیوتریِ مقطعی به صورت برش یا مقطع عرضی تولید می‌نماید.

کد خبر : 2079 ساعت خبر : 8:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2079
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات