امام جمعه پلدختر: وزارت نفت پاسخگوی خسارت به محیط زیست باشد

روزانه به طور متوسط دو هزار و ۳۰۰ تریلر از محورهای جنوبی لرستان تردد می‌کنند و همیشه خبرهایی مبنی بر واژگون شدن آنها در این محور به گوش می‌‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر افزود: جاده مواصلاتی پلدختر یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه استان بوده و تریلرهای نفتکش که به سمت جنوب از این محور عبور می‌کنند برای فرار از عوارض آزاد راه خرم آباد – پلدختر از جاده قدیم استفاده می‌کنند. وی گفت: وظیفه مسئولان شهرستان و استان است که این گونه وسایل نقلیه سنگین را الزام و اجبار به عبور از آزاد راه کنند. امام جمعه پلدختر افزود: عدم آشنایی رانندگان نفنکش‌های عراقی با جاده و همچنین نامناسب و پر پیچ و خم بودن آن منجر به واژگونی این وسایل نقلیه می‌شود.

حجت‌الاسلام سوری همچنین از مسئولان خواست نسبت به چهار خطه کردن جاده‌های مواصلاتی اقدام کرده و حذف نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار دهند چرا که این امر مطالبه به‌حق مردم است.

وی افزود: وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه واژگونی‌های تریلرهای نفتکش در محورهای مواصلاتی پلدختر و خسارت به محیط زیست پاسخگو باشد.

پایان پیام

پلدختر کجاست

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پلدختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

کد خبر : 1634 ساعت خبر : 12:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات