باغ‌وحش خرم‌آباد، میراث دردسرآفرین

پخش تصاویری از باغ‌وحش کاسیت خرم‌آباد در شبکه‌های تلویزیونی، توجه‌ها را به این باغ‌وحش و وضعیت حیوانات آن جلب کرده است. اما واقعا در این باغ‌وحش چه خبر است؟

محمدرضا نیکوسرشت مدیر باغ‌وحش کاسیت خرم‌آباد در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری گلونی درباره وضعیت این باغ‌وحش گفت: خبرنگاران صداوسیما را به باغ‌وحش بردم تا صدای ما به گوش مسئولین برسد. من با دو نفر دیگر تمام کارهای این مجموعه را انجام می‌دهیم. ۱۷۰ حیوان از ۲۷ گونه‌ی جانوری را سه نفری تیمار می‌کنیم. کسی صدای این حیوانات را نمی‌شنید و ما خبرنگاران را آوردیم.

برخلاف همه جا که باغ‌وحش‌ها زیر نظر شهرداری یا محیط زیست و یا بخش خصوصی هستند، باغ‌وحش خرم‌آباد زیرمجموعه سازمان دامپزشکی است که این کار غلط است و طبق قوانین دامپزشکی هم غیرقانونی است اما در زمان استاندار قبلی این اتفاق افتاد و هنوز پابرجاست. ما برای نگهداری از این حیوانات دست‌کم ماهانه ده میلیون تومان نیاز داریم اما ۲۰ درصد این مبلغ هم به ما نمی‌رسد. ما با همین امکانات کم چند هفته پیش بعد از ۱۵۰ سال شاهد تولد گوزن زرد ایرانی در این باغ‌وحش بودیم. انتظار ما این است که ابتدا تکلیف حقوقی باغ‌وحش مشخص بشود و بعد فکری به حال بودجه‌اش بکنند.

 به گزارش گلونی، این باغ‌وحش در دل کوه و در منطقه بام خرم‌آباد قرار دارد و به جز روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها یا نوروز در بقیه روزهای سال تقریبا بازدیدکننده کمی دارد. قبلا هم فعالان محیط زیست از وضعیت حیوانات این باغ‌وحش گزارش ‌هایی تهیه کرده بودند. باغ‌وحش خرم‌آباد از آن طرح‌‌هایی است که در زمان خود باعث افتخار مسئولین بوده است اما حالا تبدیل به یک معضل شده است. آیا چنین سرنوشتی در انتظار «باغ پرندگان» خرم‌آباد است؟

پایان پیام

باغ‌وحش

باغ وَحش (که مخفف باغ جانور شناسی؛ پارک حیوانات یا حیوانات خانگی نیز نامیده می شود.) محلی برای نگهداری حیوانات (اهلی و وحشی) است. در باغ وحش برای هر حیوانی قفسی را آماده کرده‌اند و اکثراً حیوانات را با جفتشان نگه‌داری می‌کنند؛ و برای برخی حیوانات هم زیستگاه مصنوعی ایجاد کرده‌اند. و امکان تماشای جانوران برای عموم مردم وجود دارد.

کد خبر : 1609 ساعت خبر : 8:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1609
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

متاسفانه مدیریت نمایشی توهمه زمینه به شدت به شهر ما ضربه زده. هدف از ساخت این پروژه ها مطالعه نشده فقط ابراز وجود یک مدیره نه جیزی دیگه. جالبه جایی که زمین رایگان به مقدار زیاد وجود داره خرس ها تو یه قفس ۱۲ متر مربعی نگهداری میکنن. که باعث افسردگی شدیدشون شده

واقعا جای تاسف داره که مسئولین از این فرصت استفاده نمیکنن. داشتن چنین مکانهایی باعث رونق گردشگر و در پی آن گردش مالی برای شهر است.ای کاش هرچه سریعتر بهترین برنامه رو در این خصوص بگیرن و تبلیغات بهتر وگسترده تر شود تا درآمد حاصل از فروش بلیط گوشه ای از هزینه این مجموعه رو پُر کند