تاکید بر بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی در روند برگزاری انتخابات

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، استاندار لرستان گفت: موضع مجموعه وزارت کشور در این انتخابات حفظ بی‌طرفی برگزار کنند‌گان است.

 هوشنگ بازوند در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور برخی مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد افزود: مهمترین وظیفه ما صیانت از آرا ، رعایت حق الناس بودن و برگزاری سالم انتخابات است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان برگزار کننده انتخابات کاملا بی طرف است گفت: تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات و تمامی دستگاه ها بایستی از هرگونه رفتاری که موجب کاهش اعتماد عمومی شود بپرهیزند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پرشور مردم استان در انتخابات سالهای گذشته، رسالت برگزار کنندگان انتخابات نیز دو چندان می شود تا به خوبی از آرا مردمی صیانت شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان نیز مهمترین شاخصه اصلی برگزاری انتخابات را صیانت از آرا مردم دانست و گفت: تمامی دستگاه هایی که دارای امکانات سرمایه اجتماعی و اعتبار هستند لازم است که دقت کامل جهت عدم دخالت در روند انتخابات له یا علیه هر یک از کاندیداها را انجام دهند.

سید سعید شاهرخی افزود: مدیران و کارکنان دولت باید ملاحضه لازم جهت پرهیزهرگونه شایبه ای در این زمینه داشته باشند تا انتخابات به بهترین نحو برگزار شود.

پایان پیام

وزارت کشور

وزارت کشور نام یک دستگاه دولتی است، که به اداره امور درون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از زیرمجموعه‌های وزارت کشور محسوب می‌شوند و از مهمترین وظایف این وزارتخانه برگزاری انتخابات است. این وزارتخانه دارای ۵ معاونت است.عبدالرضا رحمانی فضلی در حال حاضر وزارت کشور را بر عهده دارد. وزیر کشور اغلب جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی و رئیس شورای امنیت کشور است.

فراهم نمودن موجبات حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور و تأمین آزادی‌های سیاسی واجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین مملکتی و اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی عمرانی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت‌های عمومی ونظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران، فرمانداران و بخشداران و همچنین شناسائی و تعیین هویت افراد و رفع بحرانهای ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه.

کد خبر : 2092 ساعت خبر : 10:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2092
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات