خرم‌آباد صاحب دریاچه‌ای دیگر می‌شود

برای تهیه آب آبشارهایی که قرار است در خرم‌آباد ساخته شوند به بحث آب توجه داریم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیف‌الدین آشتیانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در گفت‌وگویی اختصاصی گفت: آبشار طلایی در مخمل‌کوه خودش آب دارد و آبشار کیو هم از آب رودخانه «گلال» تامین می‌شود.

سعی‌مان این است که مدت حضور گردشگران را در خرم‌آباد زیاد کنیم تا خرم‌آباد مقصد گردشگری باشد. به‌‌زودی عملیات ساخت یک دریاچه هم در محل «پل شکسته» خرم‌آباد آغاز می‌شود که از همان آب گلال استفاده خواهد شد. این دریاچه هم یک آبشار خواهد داشت.

پایان پیام

در مورد آبشار و بلندترین آبشار دنیا

آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا مکانی مرتفع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد.

آبشار ریزش ناگهانی آب است، معمولاً ناشی از بستری از سنگ سخت در مسیر رودخانه‌ای که یا افقی است و یا به ملایمت به سمت قسمت بالای رودخانه شیب دارد و در روی سنگ‌های نرمتر قرار می‌گیرد سنگ‌های نرم‌تر زیرین به وسیلهٔ رودخانه سایش می‌یابند به‌طوری‌که سنگ سختر آویزان می‌شود و نهایتاً آبشار مربوط ایجاد می‌شود.

مرتفع‌ترین آبشار جهان به نام آبشار آنجل، در کشور ونزوئلا قرار دارد. رود کارائو از ارتفاع۹۸۹ متری از روی فلاتی مرتفع که از سنگ‌های سخت ساخته شده به پایین می‌ریزد.

آبشار آنجل (به اسپانیایی: Salto Ángel) بلندترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

چون این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی‌مانده بود.

نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

کد خبر : 1734 ساعت خبر : 10:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1734
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام و دروود بر شما جناب ساکی
از اینکه برای رشد و توسعه خرم آباد و همچنین استفاده و حفظ القاب و نام های قدیمی مکان های شهر همچون گلال و … در تلاش هستید و از واژگان بی هویت، جعلی و دروغین همچون خرّم رود در نوشتارتان استفاده نمی کنید کمال تشکر را دارم.

متاسفانه وقتی شورای شهر از هنرمندان تشکیل می شود و نه کارشناسان چیزی بیشتر از این انتظار نمی رود… آبشار مصنوعی آن هم در این زمان خشکسالی جز هدر رفت آب هیچ مزیتی دیگر ندارد… لازم هر طرحی ارزیابی بشه نه فقط به خاطر حرف یه عده منابع آبی مان را به همین راحتی هدر بدیم