دکتر مسعود کیمیاگر درگذشت

مسعود کیمیاگر متولد ۱۳۲۳ در تهران، متخصص علوم تغذیه و استاد تمام دانشگاه علومپزشکی شهید بهشتی صبح امروز درگذشت. وی در سن ۷۱ سالگی و به علت سرطان جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، مراسم تشییع جنازه ایشان صبح فردا ساعت ۸:۳۰ و از مقابل محل انستیتو تغذیه ایران صورت می‌گیرد.

مسعود کیمیاگر از طنزنویسان قدیمی و از نسل توفیق بود که با مجله گل‌آقا هم همکاری داشت. کیمیاگر در مجله‌های فکاهی و طنز با اسامی: آلو زرد، پروفسور هفت‌رودی، دوقلو، زردآلود عنک، زردک، ک.انگولک‌چی، گل‌پسر، فدوی و وجیه‌القلم می‌نوشت.

پایان پیام

در مورد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان تهران است.

در پی تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ حکم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی از شهریورماه سال ۱۳۶۵ با ادغام برخی از واحدهای آموزشی و درمانی وابسته به وزارت بهداری و دانشگاه ملی پیشین آغاز به فعالیت نمود.

هستهٔ اولیهٔ این دانشگاه با نام دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه ملی ایران به عنوان نخستین دانشکدهٔ پزشکی خصوصی در سال ۱۳۳۸ و با پذیرش دانشجو در رشتهٔ پزشکی ایجاد شد. مهترین تحول در تاریخ دانشگاه در سال ۱۳۵۳ رقم خورد، هنگامی که دولت وقت به پشتوانهٔ درآمدهای نفتی اقدام به پرداخت شهریهٔ مؤسسات آموزشی ملی (خصوصی) و رایگان کردن آن‌ها نمود. این امر سبب شد تا بافت دانشجویی دانشگاه از انحصار طبقهٔ مرفه و بالای جامعه خارج شده و دانشجویان از طبقات مختلف و شرایط گوناگون از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه شوند و بدین ترتیب دانشگاه عملاً به صورت یک دانشگاه عمومی مانند سایر دانشگاه‌ها درآمد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی جزو دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور محسوب شده و رقابت قابل توجهی برای ورود به رشته‌های مختلف آن در کنکور سراسری وجود دارد.

کد خبر : 1653 ساعت خبر : 3:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1653
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات