زمین سینما آریا را می‌فروشند/ خرم‌آباد در آرزوی تالار بزرگ

زمین سینما آریا را می‌فروشند

سال ۱۳۵۱ آتش گرفت و دیگر بازسازی نشد. سال‌ها محل دفن زباله بود. بعد محل دفن زباله‌های بیمارستانی شد. زباله‌‌های بیمارستان آن طرف میدان را در این مکان جمع می‌کردند و روزها آنجا می‌‌ماند. آن زمان هنوز خرابه‌های سینما وجود داشت و محلی بود برای معتادان. حالا اما اوضاع بهتر شده است و اگر مسئولین اراده کنند بهتر هم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محل سابق سینما آریا در میدان امام خمینی خرم‌آباد ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان بزرگ فرهنگی را دارد. سیف‌الدین آشتیانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با گلونی گفت: خرم‌آباد به یک سالن بزرگ نیاز دارد. بزرگ و البته مجهز. الان در شهر سالن بالای ۴۰۰ نفر نداریم و آنها هم که هستند امکانات خوبی برای کنسرت موسیقی و مراسم فرهنگی ندارند. قصد داریم این محل را به یک سالن بزرگ تبدیل کنیم. یک تالار فرهنگی با ظرفیت بالا. این ملک مالک خصوصی دارد. با وکیل او صحبت کرده‌ایم و برای فروش منعی ندارند اما باید استانداری کمک بدهد بتوانیم این زمین را بخریم. اگر این اتفاق بیفتد برای جوانان و مردم خرم‌آباد فضایی فرهنگی درست می‌‌کنیم.

پایان پیام زمین سینما آریا را می‌فروشند

سينما آريا
محدوده سابق سينما آريا خرم‌آباد در بخش جنوي غربي ميدان امام خميني (ره) بلوار علوي با گذشت ۴ دهه به مخروبه‌اي تبديل شده است.
 در شرايطي كه نيم قرن پيش اين محدوده كاربري فرهنگي و هنري داشته است، پس از به آتش كشيده شدن سينما در دهه ۵۰، هنوز شهروندان خرم‌آبادي شاهد سامان دادن به فضاي باقي مانده از اين سينما نبوده‌اند.
اين مكان سال‌هاست شاهد انباشت زباله و به محلي براي پاركينگ خودروها يا گاري‌هاي حمل زباله بدل شده است.
از نوستالژي سينما، اكنون چهره‌اي ناخوشايند در منظر شهري خرم‌آباد به صورت مخروبه‌اي بر جاي مانده كه اميد است با انتشار اين گزارش، شهرداري و شوراي شهر خرم‌آباد در خصوص تعيين تكليف اين محدوده كه در نقاط مركزي شهر خرم‌آباد قرار دارد با مالكان آن مذاكره كرده تا هر چه زودتر اين وضعيت ناخوشايند تغيير يابد.
سينما آريا نيم قرن قبل جزء ۵ سينماي فعال خرم‌آباد بود كه ۲ مرتبه دچار آتش‌سوزي شد و با وجودي كه پس از آتش‌سوزي اول دوباره شروع به كار كرد، اما پس از آتش‌سوزي دوم، براي هميشه تعطيل شد.
در شرايطي كه شهر خرم‌آباد در دهه ۵۰ حدود ۵۰ هزار نفر جمعيت داشت، اين شهر داراي ۵ سينماي فعال و يك مجموعه ورزشي بزرگ (تختي كنوني) بود، اما اكنون كه جميعيت مركز استان حدود ۴۰۰ هزار نفر است، خرم‌آباد هنوز آن يك مجموعه ورزشي را دارد و تعداد سينماهاي فعال آن هم فقط يك مورد (سينما استقلال) مي‌باشد!

کد خبر : 1742 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1742
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات