نخستین تصاویر تله‌ای از خرس در خرم‌آباد

منطقه‌ی هشتادپهلوی خرم‌آباد با طبیعت کم‌نظیر و درختان کهن‌سال بلوط و آبشارهای زیبا سال‌هاست در انتظار ارتقا از منطقه شکار و صید ممنوع به منطقه حفاظت شده است. برخی از کارهای اداری و سخت‌افزاری این ارتقا البته انجام شده است اما هر چه زودتر باید این اتفاق بیفتد تا بتوان حفاظت بیشتری از منطقه به عمل آورد. این منطقه یکی از زیستگاه‌های اصلی خرس و پلنگ و سنجاب و… در لرستان است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، کامران فرمان پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌آباد در گفت‌وگو با زیست بوم با بیان این موضوع افزود: در پی مراجعات و گزارشات مردمی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد در یک ماهه اخیر مبنی بر خسارت وارده توسط خرس به کندوهای عسل مردم در منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلوی خرم‌آباد کارشناسان این اداره را وا داشت که در محل دوربین تله‌ای جهت ثبت تصویر این پستاندار بزرگ جثه نصب کنند و از خرس قهوهای که برای خود مهمانی از عسل تدارک دیده بود تصویر گرفته شود.
وی گفت: این تصویر برداری برای اولین بار توسط کارشناسان این اداره در شهرستان خرم‌آباد و منطقه بوده و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز موفق به ثبت تصاویر دیگری از گونه‌های جانوری استان شویم.
فرمان‌پور افزود: در ماه‌های اخیر گزارشات زیادی از تخریب باغات مزارع دام‌ها  توسط حیات‌وحش به گوش می‌رسد که سازمان محیط زیست بنابر رسالت خود تمام گزارشات را بررسی و جهت حفاظت و امنیت حیات‌وحش برای خسارت دیدگان جهت جبران خسارت و مساعدت مالی تشکیل پرونده داده و پروندها را به سازمان مرکزی جهت پیگیری ارسال می‌کند.
ایشان در ادامه گفت : متاسفانه تخریب زیستگاه‌ها و ورود دامداران به طبیعت و زیستگاه‌های بکر زندگی این موجود زیبا را به خطر انداخته است و این عمل باعث شده که خرس به دلیل همه‌چیزخوار بودنش با انسان در تقابل باشد.
منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلو با مساحت ۱۸۵۰۰ هکتار یکی از مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان خرم‌آباد است.
پایان پیام

 

 

کد خبر : 1704 ساعت خبر : 12:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1704
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات