پرفورمنس خارش تمدید شد

همزمان با تمدید اجرای «خارش – هنر مقصود» بهناز جعفری هم به جمع بازیگران اتفاقی این پرفورمنس پیوست. این پرفورمنس در ابتدا قرار بود در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ خردادماه در پلتفرم داربست گالری محسن به کارگردانی امیر صادقی کنجانی و با بازی سحر دولت‌شاهی، حسن پورشیرازی، محسن رستگار و الهه بخشی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی پرفورمنس خارش، استقبال از این پروژه باعث شد تا دست‌اندرکارانش اجرای آن را تا پایان تیرماه تمدید کنند. پرفورمنس خارش پروژه‌ای چندوجهی و چندلایه که با همکاری دانشگاه والت‌دیزنی و گالری محسن صورت می‌پذیرد، شامل طراحی بخش‌های نمایشی و اجرای موسیقی توسط سه کوارتت زهی جداگانه و چند تک‌نواز (سولیست) است.

حالا به جمع بازیگران این مجموعه بهناز جعفری نیز اضافه شده است تا این گروه را همراهی کند. علی نصر، مدیر تولید، دستیار اجراگردان و برنامه‌ریز این مجموعه، با اعلام خبر حضور بهناز جعفری در این مجموعه گفت: «او هم مانند سایر بازیگران این پرفورمنس به صورت تصادفی در پروژه خواهد بود و نقش خود را پیش می‌برد.» بهناز جعفری بازیگر شناخته شده تئاتر تلویزیون و سینما است که در آثاری چون «شب هزارو‌یکم» بهرام اثر بیضایی، «بیدار شو آرزو» از کیانوش عیاری و «مختارنامه» و «آب‌پریا» بازی کرده است.

نصر همچنین درباره تمدید این پرفورمنس که قرار بود به مدت سه روز در گالری محسن اجر شود گفت: «استقبال خوبی که مخاطبان از این اثر داشتند باعث شد تا آن را تا ۱۲ تیرماه تمدید کنیم.»

رهبر ارکستر و آهنگساز این پرفورمنس خود امیر صادقی کنجانی است و جمعی از برجسته‌ترین نوازنده‌های موسیقی کلاسیک کشورمان، از جمله یاسمن کیمیاوی (ابوا)، گلنار شعاری (کلارینت)، پندار پارسی (ویلن)، علی آقاجانی (ویلنسل)، دینا کهنی (فرنچهورن) و آیدا موسوی (ترومپت) به عنوان سولیست او را همراهی می‌کنند.

امیر صادقی کنجانی، پیانیست، آهنگساز و ایده‌پرداز، فارغ‌التحصیل آهنگسازی و رهبری ارکستر از کنسرواتوار ترینیتی لندن در زمینه موسیقی معاصر است. او تا به حال دو آلبوم با عنوان «اشعار ژاک پرور» (با صدای احمد شاملو) و «استعاره‌ای تا ابدیت» منتشر کرده و به‌عنوان آهنگساز برگزیده در بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای ساخت «راپسودی ایرانی» انتخاب شده است.

کنجانی بیشتر از هر چیز به‌واسطه خلاقیت و نوآوری‌هایش در موسیقی و اجرای پرفورمنس‌های چندوجهی و چندلایه شناخته می‌شود. او پیشتر نیز پرفورمنس «ذهن شیشه‌ای» با بازی پگاه آهنگرانی و ستاره پسیانی و همراهی چندین نوازنده از جمله هشت نوازنده فلوت را در ایران اجرا کرده است که این اجرا با استقبال بسیار خوب هنردوستان و منتقدان مواجه شد.

برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانید به قسمت خرید بلیت کنسرت در وبسایت پیشنهاد (www.peeshnahad.com) مراجعه کنید.

پایان پیام

کد خبر : 1573 ساعت خبر : 2:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات