کشف کل‌های تاکسیدرمی شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری شکارچیان کل در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهرداد فتحی در جمع خبرنگاران بیان کرد: سه شکارچی متخلف قهار که مبادرت به شکار ۲ راس کل کوهی کرده بودند توسط یگان اجرایی محیط زیست سفیدکوه خرم‎آباد دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این حیوانات دو راس کل کوهی شش ساله و پنج ساله بودند، اضافه کرد: در پی گزارش مردمی یگان اجرایی سفیدکوه خرم آباد مامور به تحقیق در این زمینه شد که متاسفانه مطلع شدند شکار در منطقه سفیدکوه خرم‎آباد صورت گرفته و متخلفین کل‎ها را به منزل‌شان در منطقه گلدشت خرم‎آباد انتقال داده‎اند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: برهمین اساس نیروهای اجرایی با دستور مقام قضایی وارد منزل متخلفین شدند و شکارچیان غیر مجاز که با اطلاع از این قضیه قصد داشتند با ترفندی تاکسیدرمی کل‌ها را از طریق پشت بام انتقال دهند دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: متأسفانه گوشت و اسلحه‎های غیرمجاز را توانستند از همین طریق مخفی کنند اما با توجه به دو راس کلی که به دست مامورین افتاد پرونده متخلفین به مراجع قضایی شهرستان خرم‎آباد معرفی شدند تا بتوانیم خسارتی که به محیط زیست وارد آمده را جبران و همچنین اسلحه‎های غیرمجاز را به نفع قانون ضبط کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به تصویب قانون شکار و صید جدید، بهای جریمه شکار هر راس کل کوهی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۱۰میلیون تومان ارتقا یافته که امیدواریم با توجه به این افزایش آمار شکار غیر مجاز کاهش یابد.

پایان پیام

۴۱۴۰۰

کل‌وبزها

کل‌وبزها معمولاً در گله‌های بسیار بزرگ زندگی می‌کنند که تعداد آنها گاهی به ۵۰۰ رأس هم می‌رسد. در فصل جفت‌گیری بین نرها جدال‌های سختی در می‌گیرد. نرهای قوی‌تر که شاخ بلندتری دارند حرمسرایی (متشکل از پنج تا ۱۵ ماده) تشکیل می‌دهند، کل‌ها با ژست‌های مختلف و نشان دادن شاخ‌ها و ضرباتی به شاخ هم سعی می‌کنند رقیب را مرعوب کنند و حرمسرایی تشکیل دهند.

کد خبر : 1589 ساعت خبر : 8:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1589
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات