۱۸۵ کلاس درس در دلفان نیازمند اعتبار

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، جعفر طولابی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان دلفان افزود: این درصد شامل ۱۸۵ کلاس درس در قالب ۵۲ آموزشگاه روستایی و شهری است که نیازمند اعتبار جهت تخریب ، نوسازی و بازسازی است .

به گفته وی، بیش از پنج هزار و۸۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان دلفان که سه هزار و ۲۰۰ نفر آن روستایی و دوهزار ۶۰۰ نفر دانش آموز شهری در این مدارس تحصیل می‌کنند .

این مسئول، ناکافی بودن مکان‌های آموزشی در شهرستان دلفان را یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش این شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد : امیدواریم از محل اعتبارات سال ۹۴ و ماده ۱۸۰ بتوانیم اعتبار مناسبی برای احداث مدارس جدید در این شهرستان تخصیص دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دلفان نیز در این جلسه از اهدا ۲۱ قطعه زمین به مساحت ۴۸ هزار متر مربع خبر داد و افزود: این زمین‌ها هشت میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال ارزش ریالی دارند که توسط خیران و اهالی روستاها به آموزش و پرورش این شهرستان اهدا شده است.

احمد کاظمی اظهار داشت: با توجه به زمین های اهدایی و مکانهای قبلی مدارس، آموزش‌وپرورش شهرستان دلفان آماده همکاری با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان لرستان جهت تخریب و بازسازی ۲۳ آموزشگاه با ۱۵۰ کلاس درس است.

وی ادامه داد : هنرستان ۱۵ کلاسه شهید چمران که از محل اعتبارات ملی درشهرستان دلفان در دست ساخت است با گذشت سه سال از شروع ساخت آن تنها ۱۵ درصد پیشرفت کاری دارد که به علت نبود اعتبار این طرح هم اکنون متوقف شده است.

کاظمی همچنین احداث درمانگاه فرهنگیان، پژوهش سرای دانش آموزی، خانه معلم و اردوگاه دانش آموزی را از نیازهای آموزش و پرورش شهرستان دلفان عنوان کرد و خواستار پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی برای اجرایی شدن آنان شد.

به گفته وی، در شهرستان دلفان ۲۱۶ مکان آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۳۴ مکان در شهر نورآباد و ۱۸۲ مکان در روستاهای این شهرستان واقع شده است.

آموزش وپرورش شهرستان دلفان هزار و ۷۰۰ فرهنگی و بیش از ۲۷ هزار دانش آموز دارد. شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است .

پایان پیام

کد خبر : 1991 ساعت خبر : 8:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1991
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات