اختصاص اعتبار ۵ درصدی به مدیریت بحران

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از اختصاص ۵ درصد اعتبارات استان به مدیریت بحران خبر داد.

شهرام ملکی در جلسه مدیریت بحران آتش‌سوزی، افزود: موضوعی را که امروز در بحث آتش‌سوزی مدیریت می‌کنیم، جزء بلایای طبیعی نیست و امکاناتی که وزارت نیرو در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته است، به‌مدیریت این‌گونه حوادث می‌انجامد.

وی با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مدیریت بحران فقط ویژه لحظه وقوع بحران نباشد، اظهارکرد: امسال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان بوده که پنج درصد آن برای مدیریت بحران استان اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: تا هفته آینده از مجموع اعتبارات استانی مبلغی جهت تأمین تجهیزات اولیه در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

ملکی اضافه کرد: هرکدام از دستگاه‌ها باید تجهیزات اولیه از جمله دبه‌های چهار لیتری آب، کوله‌پشتی، موتورسیکلت و غیره را تهیه کنند.

پایان پیام

آتش سوزی

آتش اکسیداسیون سریع ماده ای است که در فرایند شیمایی احتراق، آزاد شدن گرما، نور و واکنش های مختلف وجود دارد.

آتش گرم است زیرا تبدیل پیوند ضعیف دوگانه در اکسیژن مولکولی، O2 به اورانیوم قوی تر در محصولات احتراق دی اکسید کربن و آب انرژی (۴۱۸ کیلوگرم در ۳۲ گرم O2)؛ انرژی های پیوندی سوخت تنها نقش کمی در اینجا بازی می کند. در یک نقطه خاص در واکنش احتراق، به نام نقطه اشتعال، شعله های آتش تولید می شود. شعله قسمت قابل توجهی از آتش است. شعله ها عمدتا از دی اکسید کربن، بخار آب، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. اگر به اندازه کافی گرم باشدبسته به مواد موجود در هوا و هرگونه ناخالصی خارج، رنگ شعله و شدت آتش، متفاوت خواهد بود.

آتش در شایع ترین شکل آن می تواند منجر به آتش سوزی شود، که می تواند باعث ایجاد آسیب فیزیکی از طریق سوختن شود.

اثرات مثبت آتش سوزی

آتش یک فرایند مهم است که بر سیستم های زیست محیطی در سراسر جهان تاثیر می گذارد. اثرات مثبت آتش سوزی عبارتند از تحریک رشد و حفظ سیستم های مختلف زیست محیطی، در بعضی مواقع  آتش با سوزاندن لایه سطحی  از پوشش گیاهی محافظت می کند، و مواد مغزی نورد نیاز را با خاکستر نمودن لاشبرگ های سطحی برای گیاهان تامین می نماید.

کد خبر : 2990 ساعت خبر : 5:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2990
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات