سفر ۵ روزه ۵۰ تورلیدر ایتالیایی به لرستان/ دیدار با سفیر اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، استاندار لرستان گفت: طبق توافقنامه‌ای که انجام داده‌ایم، قرار است ۵۰ تورلیدر به مدت پنج روز از کشور ایتالیا امسال به لرستان سفر کنند.

هوشنگ بازوند صبح امروز در دیدار با سفیر اسپانیا در استانداری لرستان اظهار کرد: ۹۰ درصد نعمت‌هایی که در استان لرستان وجود دارد خدادادی است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد تا این نعمت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی افزود: ۲۰۹ هزار کیلومتر وسعت استان لرستان است که از این تعداد یک‌چهارم آن در حوزه نفت و گاز قرار دارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ طاقدیس نفتی در استان لرستان شناسایی شده که ۱۸ طاقدیس مورد بررسی قرار گرفته و کار مطالعاتی ۶ میدان نفتی به صورت کامل انجام شده که ۱۵۰ میلیون بشکه نفت ظرفیت این میادین است.

بازوند یادآور شد: استان لرستان در بحث معادن سنگ ظرفیت خوبی دارد به گونه‌ای که ۲۳ درصد معادن سنگ کشور در استان لرستان قرار دارند و در کنار آن، خاک مرغوب و بارندگی‌های فراوان باعث شده که استان لرستان بعد از استان‌های ساحلی یکی از پربارانترین استان‌های کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: سالانه در استان لرستان بیش از ۴۷۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر بارندگی صورت می‌گیرد که این می‌تواند ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی به بحث توافقنامه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با این توافق دنیا به حقانیت ایران اسلامی پی برد و مردم و مسئولان جهان از این توافق استقبال خوبی داشته‌اند.

استاندار لرستان گفت: طبق توافقنامه‌ای که انجام داده‌ایم، قرار است ۵۰ تورلیدر به مدت ۵ روز از کشور ایتالیا امسال به لرستان سفر کنند.

وی افزود: دولت اسپانیا می‌تواند تورلیدرهای خود را برای بازدید از استان لرستان معرفی کند و ما از این توریست‌ها استقبال می‌کنیم.

بازوند افزود:‌ استان لرستان استانی حاصلخیز و دارای ۶ چاه نفت حفرشده، ۲۲ درصد سنگ‌های نمای ساختمان کشور و معادن قیر است که این می‌تواند ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

بازوند اظهار داشت: در حوزه گردشگری، استان لرستان ۵ هزار اثر تاریخی ثبت‌شده دارد و به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور شناخته شده و وجود ژئوپارک‌های علمی می‌تواند در بحث سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: ما از سرمایه‌گذاران اسپانیایی استقبال می‌کنیم و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان فراهم است.

لازم به ذکر است سفیر اسپانیا به مدت دو روز در استان لرستان حضور دارد و در جلسات مختلفی مانند دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار با استاندار، حضور در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و … شرکت می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 2576 ساعت خبر : 11:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بالاخره اسپانیا یا ایتالیا؟!! کمی به اخباری که درج میکنید دقت کنید تا مرجع معتبری باشید برای مطالعه!