امیدواریم از این پس دیگر شاهد لغو کنسرت‌ها نباشیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی حضور سیاسیون در هدایت رسانه‌ها و آسیب‌های احتمالی این مساله، گفت: عمدتا مطبوعات و رسانه‌های ما تریبون سیاسی شده‌اند و اشکالی هم ندارد؛ چرا که این احزاب و گروه‌ها شناسنامه‌دار هستند، اما آنچه که باعث نگرانی می‌شود، این است که مبادا نگاه‌های سیاسی به هنر غلبه کنند. ما نباید اجازه دهیم که فضای مقدس فرهنگ و هنر به سیاست آلوده شود.

حسین نوش‌آبادی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران اظهاراتی را درباره‌ی حضور سیاسیون در هدایت رسانه‌ها و آسیب‌هایی که از اعمال نظرات شخصی آن‌ها به رسانه وارد می‌شود، مشخص شدن زمان دقیق اکران «رستاخیز»، جلوگیری از لغو کنسرت‌ها، فعالیت خوانندگان زیرزمینی و دادن مجوز به کارهای آن‌ها، وضعیت خرید کاغذ و بحران به وجود آمده در حوزه نشر و … بیان کرد.

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موضع وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی در قبال فعالیت و حضور سیاسیون در هدایت رسانه‌ها و آسیب‌هایی که بعضا این مساله به رسانه‌ها وارد می‌کند، چیست، خاطرنشان کرد: تعدادی از چهره‌های سیاسی در حوزه فرهنگ و هنر، مطبوعات وارد شده‌اند که این یک امر کاملا بدیهی و معمول است و همیشه هم افراد سیاسی سعی می‌کنند تریبونی برای بیان دیدگاه‌هایشان داشته باشند؛ لذا مطبوعات هم یکی از ابزارهای مناسبی است که در اختیار تشکل‌های سیاسی قرار می‌گیرد. بر این اساس ما هم کشوری هستیم که در آن آزادی احزاب وجود دارد، بنابراین احزاب و گروه‌ها و چهره‌های سیاسی سعی کرده‌اند از ابزار رسانه برای بیان دیدگاه‌های خودشان استفاده کنند.

او در ادامه تأکید کرد: اگر این دیدگاه‌ها در چارچوب قانون و با کسب مجوز قانونی باشد اشکال ندارد. ما کمتر مطبوعات و رسانه‌ای را داریم که رویکرد سیاسی نداشته باشد. عمدتا مطبوعات و رسانه‌های ما تریبون سیاسی شده‌اند و اشکالی هم ندارد چرا که این احزاب و گروه‌ها شناسنامه‌دار هستند اما آنچه که باعث نگرانی می‌شود این است که مبادا نگاه‌های سیاسی به هنر غلبه کنند و ما نباید اجازه دهیم که فضای مقدس فرهنگ و هنر به سیاست آلوده شود. ما اعتقاد داریم فرهنگ موضوع مقدسی است؛ بنابراین مطبوعات در عین حال که از جنس فرهنگ هستند اما بیشتر از سایر بخش‌های فرهنگی متأثر از حضور سیاسیون شده است و این طبیعی است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد.

نوش‌آبادی در تکمیل این مطلب اظهار کرد: اگر فعالیت سیاسیون در هدایت رسانه‌ها با رعایت قوانین همراه باشد، مضر نخواهد بود.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی جلوگیری از لغو کنسرت‌ها و جلساتی که میان وزیر ارشاد و وزیر کشور برگزار شده است، توضیح داد: قرار بود هماهنگی‌هایی میان وزارت ارشاد و وزارت کشور برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها انجام شود و جلساتی هم برگزار شد و با هم نشست‌هایی داشتند و هماهنگی‌هایی صورت گرفت. طی این نشست‌ها بخش‌نامه‌هایی هم به استانداری‌های شهرها ابلاغ شده است تا در این خصوص همکاری و رعایت کنند. همچنین نشست‌هایی برای بحث شیوه‌نامه اجرایی در دستور کار است که اکنون در حال امضا است. این اقدامات کارهایی هستند که برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها صورت می‌گیرد تا ما کمتر با لغو کنسرت‌ها مواجه شویم. امیدواریم از این پس دیگر شاهد لغو کنسرت‌ها از طرف هیچ نهادی نباشیم و از قبل تمام هماهنگی‌ها را انجام داده باشیم.

نوش‌آبادی در ادامه نشستی که با خبرنگاران داشت، درباره‌ی توقیف روزنامه «وطن امروز» که صبح امروز خبرش در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، اعلام کرد که خبر توقیف وطن امروز تکذیب شده است و فقط به این روزنامه یک تذکر داده شده است که جزئیات این تذکر و دلیل آن را خود هیات نظارت بر مطبوعات باید توضیح بدهد.

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین درباره‌ی زمان مشخص برای اکران فیلم «رستاخیز» و رفع اشکالات این فیلم و حواشی که برایش به وجود آمده است، اظهار کرد: درباره اکران فیلم «رستاخیز» پیش از این هم صحبت‌هایی شده است و موانع وزارت ارشاد هم بیان شده است. این فیلم جزو فیلم‌های فاخر و ارزشمندی است که بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده است؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاری خوبی هم روی آن صورت گرفته است. از روزی که این فیلم در جشنواره مطرح شد انتقادات زیادی به همراه داشت و بیشتر انتقادات در ارتباط با محتوای فیلم بود؛ بنابراین شبهاتی ایجاد شد. ما تصمیم داشتیم بعد از اصلاحات این فیلم را اکران کنیم تا به‌زودی بر روی پرده سینماها برود اما به دلیل برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که از سوی تعدادی از مراجع تقلید و علما مطرح شد، فعلا فیلم «رستاخیز» تعلیق می‌ماند تا اشکالاتش برطرف شود.

او در ادامه تأکید کرد: ما به احترام مراجع تقلید که نسبت به برخی تصاویر و شخصیت‌های فیلم «رستاخیز» انتقاد داشتند این فیلم را فعلا تعلیق کردیم. امیدواریم با رفع آخرین اشکالات، این فیلم اکران شود. ما با یک افکت نور سعی می‌کنیم با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مشکل «رستاخیز» ‌را برطرف کنیم. در هر صورت این فیلم اکران خواهد شد و به پرده سینماها خواهد رفت. اما امیدوارم کارگردان و تهیه‌کننده محترم هم با ما همکاری داشته باشند تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه همین مطلب بیان کرد: ما نباید کاری کنیم که جرأت و انگیزه فیلمسازان برای ورود به سینمای دینی کم شود. ما باید این فرصت را به هنرمندان و فیلمسازان بدهیم که این تجربه‌ها را داشته باشند و بخشی از وقت خود را برای تولید فیلم‌های فاخر و دینی قرار بدهند و اگر هم مشکلی در این زمینه بوجود می‌آید با سعه صدر و رفع مشکلات، فیلمسازان و هنرمندان‌مان را کمک کنیم. از طرفی دیگر هم به فیلمسازان، این توصیه را می‌کنم که برای تولید کارهای دینی سعی کنند حتما از کارشناسان و نخبگان دینی و مذهبی استفاده کنند تا کارشان با مشکل مواجه نشود.

نوش‌آبادی در بخشی دیگر درباره کلیت فیلم «رستاخیز» گفت: این فیلم قابل تقدیر و تحسین است اما مشکلاتی دارد که باید برطرف شود و نظرات بزرگان را باید مد نظر قرار بدهیم. انتظارمان این است که با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده «رستاخیز» شبهات به زودی برطرف شود و ما شاهد اکران این فیلم ارزشمند باشیم.

او در بخشی دیگری از این نشست در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم «رستاخیز»، تصریح کرد: اینکه کارگردان محترم فیلم «رستاخیز» تا به حال حاضر به رفع اشکالات مورد نظر فیلمش نشده است حقیقت دارد. امیدوارم کارگردان و تهیه‌کننده محترم برای اینکه این اشکالات برطرف شود، زودتر این همکاری را داشته باشند تا این کار باارزش در بایکوت نباشد. چرا که هر چه در اکران این فیلم تأخیر به وجود بیاید، اکران فیلم بیشتر به مشکل برمی‌خورد.

نوش‌آبادی در ادامه درباره نگاه و دیدگاه رئیس جمهور کشور درباره حواشی به وجود آمده برای فیلم «رستاخیز» توضیح داد: رئیس جمهور کشورمان هم نسبت به مقوله هنر و حوزه فیلم و همچنین تولید فیلم‌های دینی نگاه روشنی دارند و توصیه ایشان هم این بوده که ما بستر را برای فیلمسازان دینی فراهم کنیم؛ بنابراین شخص آقای رئیس جمهور هم دوست دارد سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اعلام کرد: دولت برای فیلم «رستاخیز» هیچ هزینه‌ای نداده است و این فیلم را بخش خصوصی ساخته است. ما برای مجوز و محتوای این فیلم طبق وظایفی که داریم فقط نظر دادیم. آنچه باعث تعلیق این فیلم شده قطعا اعتراضات خیابانی نبوده بلکه ما به احترام مراجع تقلید این فیلم را تعلیق کردیم تا مشکلاتش برطرف شود. ما همواره تأکید کردیم به فیلمسازان برای اینکه تولیداتشان به مشکل برنخورد با کارشناسان مذهبی همکاری کنند و داستان‌هایشان حتما مستند باشد تا کمترین آسیب‌ها را ببینند.

سخنگوی وزارت ارشاد در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با خبرنگاران درباره اینکه گفته شده وزیر ارشاد قرار است فردا به مجلس برود و در مورد ممیزی کتاب پاسخ بدهد، آیا این مساله صحت دارد؟ خاطرنشان کرد: طبیعی است که ما هم مثل سایر وزرا با سوالات متعدد نمایندگان مجلس مواجه هستیم. دولت یازدهم هم از جمله دولت‌هایی است که بیشترین تذکرات و سوالات را تا به حال از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است و هر هفته حداقل یک وزیر در صحن علنی مجلس حضور دارد و باید به سوالات مربوطه پاسخ بدهد. این امر طبیعی است و حق قانونی و نظارتی مجلس است که از وزرا سوال داشته باشند. به هر حال ما هم وظیفه پاسخگویی به سوالات را داریم و همچنان پاسخگو خواهیم بود؛ ضمن اینکه پاسخ‌های ما هم پاسخ‌های روشنی خواهد بود. آنچه که ما همیشه گله‌مند بودیم این بود که بسیاری از سوالات خارج از حیطه قانونی وزراست، مثل بحث عفاف و حجاب که در گذشته این وظیفه به طور کامل به وزارت ارشاد سپرده شده بود اما در حال حاضر به وزارت کشور محول شده است. ما به اندازه خودمان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت و ورود کردیم و اگر قرار است وزیر ارشاد روز سه‌شنبه در مجلس حضور داشته باشد، حتما پاسخ‌های مشهودی را درخصوص بحث عفاف و حجاب خواهیم داشت؛ البته در حال رایزنی هستیم قبل از اینکه این سوالات در صحن پرسیده شود هماهنگ شود و ابهامات برطرف شود. ضمن اینکه فکر می‌کنم فردا این سوال (ممیزی کتاب) در دستور کار قرار نگیرد. اما مطمئن نیستم، چرا که آقای وزیر پاسخ‌هایشان را به نماینده مجلس ارائه دادند و ما انتظار داریم مجلس شورای اسلامی هم به پاسخ‌ها توجه داشته باشد.

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در صحبت‌هایش اعلام کرد که اصل موضوع که قرار است وزیر ارشاد در مجلس به پرسش‌ها پاسخ دهد در مورد امر عفاف و حجاب است و موضوع ممیزی کتاب فعلا مطرح نیست.

نوش‌آبادی همچنین درباره‌ی نحوه پرسش و پاسخ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقصی که در پرسش و پاسخ مجلس شورای اسلامی وجود دارد این است که آخرین فردی که در صحن صحبت می‌کند سوال‌کننده است؛ چرا که با این کار دیگر وقتی به وزیر داده نمی‌شود. به نظرم این نقص باید توسط کمیسیون مربوطه رعایت شود. بسیاری از کارت‌های زردی که وزرا گرفته‌اند ناشی از همین نقص بوده که امیدوارم برطرف شود.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره‌ی صحبت‌های اخیر حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) و علیرضا تابش (مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی) توضیح داد: نمی‌خواهم به محتوای اظهارات رئیس سازمان سینمایی و آقای تابش بپردازم چرا که اظهارنظرات افراد است که بعد از رفع تحریم‌ها چه اتفاقاتی در فرهنگ و هنر خواهد افتاد. طبیعتا رفع تحریم‌ها تأثیر خودش را در همه حوزه‌ها خواهد گذاشت. تصورم این است که توانمندی ما از همه بخش‌ها در کشور بیشتر است و این استعداد در ما وجود دارد که بعد از لغو تحریم‌ها به حوزه ارتباطی و تعاملات فرهنگی خودمان بیشتر نزدیک شویم و فضای جدیدی را در حوزه مناسبات فرهنگی در دنیا پس از لغو تحریم‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه درباره‌ی برگزاری جشنواره موسیقی فجر و بودجه‌ای که به این جشنواره اختصاص داده شده است و اینکه آیا صحت دارد برگزاری این جشنواره به خانه موسیقی واگذار شده باشد،‌ خاطرنشان کرد: این از سیاست‌های وزارت ارشاد است که برگزاری جشنواره‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. ما اعلام کردیم و دولت هم اعلام کرده است که این آمادگی را دارد. در برگزاری جشنواره‌ها سیاست‌مان این است که آن‌ها را به حوزه‌های غیردولتی واگذار کنیم. بر این اساس آنچه که برای برگزاری جشنواره موسیقی تصمیم گرفته شده، این است که قرار است به خانه موسیقی واگذار شود تا کمتر دولت درگیر کارهای اجرایی شود. اینکه خانه موسیقی قرار است مسوولیت اجرای این جشنواره را بر عهده بگیرد جزو سیاست‌های کلی دولت و وزارت ارشاد است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست رسانه‌ها را به رعایت مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص توافق هسته‌ای ملزم دانست و هدف از ابلاغ آن را رعایت منافع ملی کشور عنوان کرد و گفت: بعضی از موضوعات به دلیل اهمیت فراوانی که دارند و برای کشور حیاتی هستند طبیعی است که باید برایش یکسری چارچوب‌هایی تعیین شود چرا که برخی اتفاقات با امنیت کشور گره می‌خورد و اظهارنظر‌هایی می‌شود. پس قطعا باید تصمیماتی برای جلوگیری از برخی اتفاقات انجام شود. در مورد موضوع هسته‌ای باید گفت توافق با یک کشور خارجی یک موضوع کوچکی نیست بلکه برای نظام ما حیاتی و ملی است و زیر نظر مقام معظم رهبری و قوای سه گانه کشور صورت گرفته و نمی‌تواند به راحتی مورد نقدهای ناروا قرار بگیرد. طبیعی است که باید در این زمینه چارچوب‌هایی فراهم شود تا مذاکرات به نتیجه برسد. همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند باید متانت و وحدت در مذاکرات حفظ شود. این چیزی است که در جهت حفظ امنیت ملی به مطبوعات ابلاغ شده است و به نظرم این کار به گفته رهبری در جهت حفظ وحدت و متانت و دوری از تفرقه و همچنین پرهیز از دو دستگی صورت گرفته است.

نوش آبادی همچنین در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره صندوق اعتباری هنرمندان و وضعیت بودجه این صندوق به خبرنگاران گفت: با توجه به تنگناهای مالی حال حاضر در کشور طبیعی است که بخشی از اعتبارات صندوق اعتباری هنرمندان با مشکل روبرو شود. ما باید بتوانیم این صندوق را توانمند کنیم تا بتواند به هنرمندان خدمات مناسب ارائه بدهد و در شأن هنرمندان باشد اما طبیعی است که با این شرایط توانمندی صندوق شایسته هنرمندان نیست بنابراین ما اگر با فراز و نشیب‌هایی در این زمینه مواجه می‌شویم به خاطر تنگناهای مالی است اما در تلاشیم تا این صندوق را به نقطه‌ای برسانیم که تولید ثروت بکند و بتواند ظهور و نمود پیدا کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به بیمه تکمیلی هنرمندان اشاره کرد و یاد‌آور شد: قبل از اینکه ما به بیمه تکمیلی هنرمندان فکر کنیم، باید به بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها توجه کنیم. بیمه کردن هنرمندان جزو سیاست‌های اولیه ما بوده است. ما در حال حاضر هم به بسیاری از هنرمندان که مشکلاتی دارند و خدایی ناکرده به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا می‌شوند کمک می‌کنیم. اما شرایطی که در حال حاضر برای عضویت در صندوق هنرمندان وجود دارد نسبت به گذشته کمی سخت‌تر شده است. اما ما به تدریج شاهد این خواهیم بود که صندوق هنرمندان جایگاه خودش را داشته باشد ضمن اینکه این صندوق همه هنرمندان در همه عرصه‌ها را شامل می‌شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در بخشی دیگر از این نشست رسانه‌ای با خبرنگاران درباره فعالیت خوانندگان زیرزمینی و اینکه بعضا شنیده شده قرار است به برخی از این خوانندگان مجوز داده شود توضیحاتی را ارائه داد.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در ارتباط با خواننده‌ای که زیرزمینی محسوب می‌شود و بارها در مورد فعالیت او صحبت شده است، باید بگویم ما واقعا دوست داریم خوانندگان زیرزمینی آنقدر کارهایشان قانونمند شود که بتوانند بیایند و روی زمین فعالیت کنند. ما از افرادی که رفتارهای گذشته خود را جبران کنند استقبال می‌کنیم چرا که نباید تا ابد در ظلمت بمانند. البته در مورد خطاهای صورت گرفته تصمیمات مختلفی وجود دارد ولی کسانی که استعداد هنری دارند دوست داریم در راستای کشورمان فعالیت کنند. ضمن اینکه خوانندگان زیرزمینی بعضا طرفدارانی هم دارند بنابراین چرا باید از جامعه و فرهنگ ملی و ایرانی – اسلامی خودشان فرار کنند و خودشان را در زیرزمین‌ها حبس کنند. توصیه من این است که بیایند و شجاعانه بگویند ما با جبران گذشته خود می‌خواهیم به مردم کشورمان خدمت کنیم.

او در ادامه اعلام کرد: چراغ سبزی برای دادن مجوز ارشاد به خوانندگان زیرزمینی مطرح نبوده و تا به حال هم هیچ مجوزی داده نشده است. نهادهای ذی ربط باید در این خصوص اقدام کنند و این طبیعی است که برای کسب مجوز یکسری شرایط باید ایجاد شود. رویکرد ما نسبت به این قضیه برای کسانی که می‌خواهند از گذشته خود فاصله بگیرند مثبت است.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره‌ی وضعیت سالن جدید تئاتر شهر هم به خبرنگاران گفت: درباره تئاترشهر امیدواریم تا پایان مرداد ماه شاهد افتتاح بخش‌هایی که در حال بازسازی هستند، باشیم. با توجه به تأمین اعتبارات و حساسیتی که سالن تئاترشهر دارد امیدواریم قبل از پایان مردادماه شاهد راه‌اندازی سالن سایه باشیم.

نوش‌آبادی درباره برگزاری نمایشگاه قرآن در سال آینده و همچنین ضعف‌هایی که این نمایشگاه در این دوره از برگزاری خود به همراه داشته است، بیان کرد: نمایشگاه قرآن امسال در یک فضای جدید برگزار شد که مخالفان و موافقانی هم به دنبال داشت. ما هم خیلی علاقه‌مند بودیم این نمایشگاه در مصلای تهران باشد اما مصلی در ماه مبارک رمضان به برگزاری نماز جمعه اختصاص دارد که یکی از موانع عدم برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی همین بود ضمن اینکه هزینه‌های بالایی برای برگزاری این نمایشگاه در مصلی می‌شد. بنابراین این دو موضوع از دلایلی بودند که وزارت ارشاد تصمیم گرفت امسال نمایشگاه قرآن را در فضای باغ موزه دفاع مقدس برگزار کند که هم فضای مناسبی است و هم حتی شاید بزرگتر از مصلی هم باشد. خدا را شکر استقبال از نمایشگاه قرآن امسال خوب بود و طی بازدیدی که داشتم مردم راضی بودند اما نقطه ضعفی هم که وجود دارد ضعف در اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و بویژه رسانه ملی بود که اطلاع‌رسانی کافی نداشت. بنابراین اتفاقات منفی در این نمایشگاه رخ نداده است. به غیر از مشکلات تردد مردم که همیشه وجود داشته است، به نظرم تجربه امسال نمایشگاه قرآن تجربه مثبتی بود. همان‌طور که اشاره کردم مصلی تهران هزینه‌های اجاره غرفه‌هایش را از وزارت ارشاد می‌گرفت. فکر می‌کنم نمایشگاه کتاب سال آینده هم بر اساس توافقاتی که با شهرداری داشتیم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود.

نوش‌آبادی در ادامه همین مطلب درباره تجلیل از خادمان قرآنی و برگزاری این مراسم به خبرنگاران توضیح داد: ان‌شاءالله امسال هم این مراسم با حضور آقای رئیس جمهور برگزار خواهد شد تا حق خادمان قرآن تضییع نشود.

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره اعتبارات صندوق هنر خاطرنشان کرد: هر اقدام قانونی که بتواند باعث توانمندی صندوق شود و هر تصمیمی که در حوزه اقتصاد فرهنگ صورت بگیرد ما انجام می‌دهیم. بالاخره صندوق هنر صندوق وابسته به دولت است و برای تقویت این صندوق نیاز به یکسری اقدامات است که باید از سوی نهادهای مختلف انجام گیرد.

 حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در ابتدای نشستی که با خبرنگاران داشت ضمن تبریک عید سعید فطر، پیروزی غرور‌آفرین دولت در مذاکرات هسته‌ای اخیر را تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ حاصل مقاومت و تلاش کشور ایران بود. ۲۳ تیرماه روز توافق بود و روز بزرگ، به یاد ماندنی و تاریخی خواهد بود. باید این روز را روز حماسه بزرگ ملی و بین‌المللی دانست و از آن به عنوان یک روز بزرگ یاد کرد. امیدواریم ادامه روند مذاکرات به تصویب این موافقت‌نامه منجر شود تا جهان یک بار دیگر فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را ببیند.

وی در صحبت‌های ابتدایی‌اش به برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) اشاره کرد و توضیح داد: این جشنواره قرار است همزمان با دهه کرامت از ۲۵ مرداد الی ۴ شهریور ماه در سراسر کشور در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان و ۷۸ کشور برگزار شود. این جشنواره یکی از جشنواره‌های بزرگ، ارزشمند و تأثیرگذار در سطح جهانی است. جشنواره بین‌المللی فرهنگی-هنری امام رضا (ع) هر سال در دهه کرامت برگزار می‌شود. افتتاح این جشنواره امسال از شهر مقدس قم روز ۲۵ مردادماه خواهد بود که مصادف است با سالروز ولادت حضرت معصومه (س). اختتامیه این جشنواره هم در شهر مقدس مشهد در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) خواهد بود که با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور همراه است. این جشنواره در بخش‌های مختلف همچون فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، پژوهشی، کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که هر استان مسوولیت یکی از بخش‌ها را برعهده دارد. این جشنواره یک حرکت بزرگ فرهنگی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم با برگزاری این جشنواره در دهه مبارک کرامت پرچم اهل بیت را در نقاط جهان به احتزاز دربیاوریم.

نوش‌آبادی در صحبت‌هایی کوتاهی به برگزاری کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در سوریه (شهر دمشق) اشاره کرد و یادآور شد: وزیر ارشاد که در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم حضور داشتند از مهمانان ویژه این کنفرانس بودند. این کنفرانس که با حضور بسیاری از شخصیت‌های بزرگ همراه بود یک کنفرانس ضد صهیونیستی و ضد تکفیری بود. در این کنفرانس مطرح شد که ما همواره در کنار جبهه حق هستیم و اعلام شد که جمهوری اسلامی همکاری‌های خودش را دربرابر سوریه ادامه خواهد داد. ما هم پیمانی خودمان را با سوریه ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم که منطقه ما متأثر از فضاهای افراطی باشد.

پایان پیام

کد خبر : 2435 ساعت خبر : 9:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات