اولین نشست طرح «کتاب‌خوان» در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین، نخستین نشست طرح «کتاب‌خوان» لرستان روز چهارشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار می‌گردد.

سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده موسوم به طرح «کتاب‌خوان»، نشستی صمیمانه با هدف معرفی کتاب‌های مفید، تبلیغ و ترویج مطالعه و کتابخوانی با حضور کتابداران، اهالی رسانه، نویسندگان استانی، ناشرین و فعالین فرهنگی است که در سراسر کشور برگزار می‌گردد.
در هر نوبت از نشست‌های کتاب‌خوان، دوازده نفر، هر کدام به میزان ۷ الی ۱۰ دقیقه، به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند. شکل ارائه و معرفی کتاب‌ها، متفاوت‌تر از قالب‌های مرسوم خواهد بود.

در متن فراخوان این نشست، معیارهایی که باید در معرفی کتاب لحاظ شود،آمده است. این معیارها عبارت است از:
۱- حق مطلب ادا شود. یعنی اگر نویسنده کتاب، معرفی کتابش را از زبان شما شنید، راضی باشد.
۲- مخاطب شما قانع شود که لازم است این کتاب را مطالعه کند و مطالعه این کتاب، مطالعه‌ای مفید است.
۳- کتابی که معرفی می‌شود، ذائقۀ گسترده‌تری از مخاطبان را دربربگیرد.
این طرح تا کنون در ۴ استان کشور برگزار گردیده است و نخستین نشست «کتاب‌خوان» استان لرستان نیز روز چهارشنبه(۱۴/۰۵/۱۳۹۴) از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ با حضور نویسندگان، ناشرین، اهالی رسانه، فعالین فرهنگی و کتابداران کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.
شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
پایان پیام

در مورد کتابدار

کتابدار کسی است که علم و هنر کتابداری را کسب کرده‌است و آن شامل مدیریت، سازماندهی، فهرست نویسی، رده‌بندی، دانش‌شناسی و اشاعه اطلاعات می‌باشد. کتابدار باید با دانش‌های روز در حوزه علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی آشنا باشد. در گذشته به آن‌ها کتابچی یا کتابخانه‌چی گفته می‌شد.

تخصص‌های کتابداران در قسمت‌های مختلف به شکل‌های مختلف می‌باشد ولی در کل کتابداران باید از قوانین کتابداری در کار و حرفه خود استفاده نمایند تا اختلاف در بین کارشان دیده نشود به همین دلیل است که کار کتابدار و حرفه آن‌ها به شکلی است که یکنواختی در آن دیده می‌شود (البته در بعضی مواقع اختلافاتی جزئی وجود دارد) و این یکنواختی در کمک به مراجعه کنندگانی که به کتابخانه می‌روند تا موضوع خود را پیدا کنند نقش چشمگیری داشته چنان‌که در وقت و هزینه و نوع موضوعات یافت شده مشهود است.

کد خبر : 2675 ساعت خبر : 9:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2675
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات