اکران «محمد رسول‌الله(ص)» با ۴۰ سینمای شهر تهران

اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» از چهارم شهریور ماه در ۴۰ سینمای تهران و با سرگروهی سینماهای آزادی و ماندانا آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه ۲۶ مردادماه این شورا بیان کرد: در این جلسه مقرر شد به دلیل اهمیت و شرایط ویژه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی و فضایی که برای سینمای ایران به وجود آورده، این فیلم را در دو سرگروه سینمایی ماندانا و آزادی اکران کنیم.

وی افزود: براین اساس فیلم «محمد رسول الله (ص)» از چهارم شهریورماه همزمان با تهران در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود و طبق گفته محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند، برای نمایش این فیلم تجهیز شده‌اند.

فرجی گفت: آخرین ساخته مجیدی در ۴۰ سینمای شهر تهران اکران خواهد شد و همزمان در دیکر شهرهای کشور هم به نمایش درمی‌آید.

پایان پیام

محمد رسول‌الله فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد پیامبر اسلام (سده ۶ (میلادی)) را روایت می‌کند. این فیلم در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ برای اولین بار برای اهالی سینما اکران شد. اکران سراسری محمد رسول‌الله از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

قرار است سه‌گانه سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف زندگی محمد بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد محمد آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی او به پایان می‌رسد.

در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلم‌های تاریخی سال‌های اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده‌است. فیلم‌برداری این اثر بر عهده ویتوریو استورارو و موسیقی متن آن ساختهٔ ای. آر. رحمان است که هر دو از هنرمندان برنده جایزه اسکار به‌شمار می‌آیند

کد خبر : 3482 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات