باغ وحش کاسیت با استانداردها هنوز فاصله دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: باغ وحش کاسیت با استانداردها هنوز فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در رابطه با آخرین وضعیت باغ وحش کاسیت بیان کرد: این باغ وحش زیرنظر دامپزشکی قرار دارد و چند وقت اخیر به علت تغذیه بد حیوانات آن، اداره محط زیست استان تذکرات لازم را به آنان داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با تغییراتی که داده شده وضعیت تغذیه این حیوانات تا حدودی مطلوب شده است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: هنوز این باغ وحش با استانداردهای لازم فاصله‎های زیادی دارد اما وضعیت کلی آن تاحدی مناسب است.

لازم به ذکر است باغ وحش کاسیت خرم‎آباد در چند وقت اخیر به علت وضعیت بد حیوانات آن رسانه‎ای شده بود که در تغذیه آنها حتی از نان خشک نیز استفاده می‎شد.

پایان پیام

باغ وَحش (که مخفف باغ جانور شناسی؛ پارک حیوانات یا حیوانات خانگی نیز نامیده می شود.) محلی برای نگهداری حیوانات (اهلی و وحشی) است. در باغ وحش برای هر حیوانی قفسی را آماده کرده‌اند و اکثراً حیوانات را با جفتشان نگه‌داری می‌کنند؛ و برای برخی حیوانات هم زیستگاه مصنوعی ایجاد کرده‌اند. و امکان تماشای جانوران برای عموم مردم وجود دارد.

یک باغ وحش می‌تواند از بخش‌های زیر تشکیل شود:

  • بخش جانوران آبزی
  • بخش پرندگان
  • بخش جانوران دوزیست

و… که تمام اینها بستگی به وسعت مکان باغ وحش دارد.

باغ‌های وحش در شهرهای بزرگ دنیا به عنوان مراکز پژوهشی جانورشناسی نیز کاربرد دارند. معمولاً قفس‌های حیوانات درنده از میله‌های آهن محکم ساخته می‌شود و گاه نیز در اطراف محوطه زندگی این حیوانات استخرها و دریاچه‌های عمیق می‌سازند. اصطلاح “باغ جانورشناسی” به مطالعه حیوانات اشاره دارد.

ساخت باغ وحش یا مجموعه نگه‌داری حیوانات در یونان، روم، ایران و کشورهای اسلامی پیشینه دارد. جرجی زیدان می‌نویسد: از سرگرمیهای خلفاء گردآوری و نگاهداری حیواناتی امثال شیر و ببر و فیل بود که از وسایل شکوه دربار بشمار می‌رفت. نخستین کسی که در خاندان عباسیان بدین امر (نگاهداری حیوانات) اهتمام کرد، منصور بود که فیل فراوان نگاهداشت و هارون الرشید شیر و ببر و انواع سگ‌ها و میمون‌ها گردآوری کرد،

کد خبر : 3009 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3009
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات