باید سرانه فضای سبز در جنوب شهر خرم‌آباد افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرماندار خرم‌آباد گفت: پروژه‌های عمرانی جنوب خرم‌آباد که برخی نیمه‌کاره بوده و بعضی دیگر مشکلات مالکیتی دارند، هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و اجرا شود.

حبیب‌الله خجسته پور عصر امروز در جلسه «بررسی مشکلات اجرایی پل شکسته و تپه پاگر» که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پروژه نافرجام تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان، مردم جنوب شهر نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی حساسیت بیشتری نشان می‌دهند، کما اینکه پروژه بوستان آبشار، نیز یکی از طرح‌های مهمی است که قرار است به پروژه‌های شمال شهر خرم‌آباد افزوده شود.

وی بابیان اینکه استاندار لرستان بر اجرای پروژه‌های عمرانی در جنوب شهر تأکید زیادی دارد، افزود: باید سرانه فضای سبز در جنوب شهر خرم‌آباد افزایش یابد تا دغدغه مردم در رابطه با کمبود فضای سبز برطرف شود.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که قرار است در جنوب خرم‌آباد اجرا شود، پروژه بوستان انتهای پشته حسین‌آباد است که این طرح در سنوات گذشته تعریف‌شده و برای آن اعتباری نیز در نظر گرفته‌شده ولی بنا به دلایلی تاکنون راکد مانده و پیشرفتی نداشته که بناشده به‌طور مجدد فعال‌سازی آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در بحث مالکیت بوستان پشته حسین‌آباد، به نتیجه نهایی برسیم و کار آغاز شود، قطع به‌یقین اجرای آن تا پایان سال به میسر نیست و ممکن است در سال آینده به بهره‌برداری برسد وکمااینکه رسیدگی‌های قضایی به این موضوع نیز، زمان‌بر است.

خجسته پور خاطرنشان کرد: دومین پروژه‌ای که قرار است در جنوب خرم‌آباد اجرا شود، پروژه پارک پل شاپوری است که باید کار به‌طور جدی دنبال شود تا این پروژه نیز به زودی تعیین تکلیف و اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه بوستان پاگر، به عنوان سومین پروژه جنوب شهر، بیان کرد: شهرداری، مطابق نقشه‌ محلی که قرار است به معبر تبدیل شود، از منابع طبیعی استعلام بگیرد، اگر جزء مستثنائات بود که باید با مالک توافق شود ولی اگر نبود، دعوی تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد.

فرماندار خرم‌آباد گفت: اگر منابع طبیعی اسناد مربوط به منطقه پاگر و زمین‌های اطراف آن را در اختیار داشته باشد که کار به محکمه کشیده می‌شود و پروژه تعیین تکلیف می‌شود ولی اگر منابع طبیعی اسنادی نداشته باشد، زمین تپه پاگر و زمین‌های اطراف به زمین متعلق به مالک است، بنابراین شهرداری باید ظرف ۴۸ ساعت استعلام بگیرد و نتایج را اعلام کند.

پایان پیام

کد خبر : 2356 ساعت خبر : 6:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2356
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات