بداهه‌نوازی داریوش طلایی و پژمان حدادی در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: بداهه‌نوازی تار، سه‌تار و تمبک در خرم‌آباد با حضور داریوش طلایی و پژمان حدادی اجرا می‌شود.

امین عباسیان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار کرد: بداهه‌نوازی تار، سه‌تار و تمبک با حضور اساتید داریوش طلایی و پژمان حدادی در پنجم و شش شهریورماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

عباسیان افزود: هدف از برگزاری بداهه‌نوازی تار، سه‌تار و تمبک آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسیقی دستگاهی ایران و ارتقاء سطح موسیقیایی هنرجویان است.

وی با بیان اینکه هر دو هنرمند از نوازندگان مطرح کشور هستند، اظهار کرد: داریوش طلایی از نوازندگان مطرح تار و سه‌تار، پژوهشگر، ردیف‌دان و مدرس دانشگاه است، همچنین پژمان حدادی نوازنده صاحب سبک و چیره‌دست تمبک با چند گروه موسیقی‌ سنتی‌، از جمله عشاق و نوا در خارج از ایران فعالیت داشته و هم‌اکنون با حسین علیزاده در کنسرت‌های متعدد همکاری دارد.

این مسئول در ادامه افزود: دهم و یازدهم شهریورماه سال گذشته پژمان حدادی به‌همراهی استاد حسین علیزاده و صبا علیزاده در کنسرتی با عنوان “نغمه‌ای در پرده” در خرم‌آباد به اجرای برنامه پرداختند.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در روز سه‌شنبه ۲۷ مردادماه جاری از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.ir یا دفتر انجمن موسیقی لرستان ۳۳۲۳۸۵۹۵، فروشگاه موسیقی نوای زاگرس واقع در ضلع شرقی چهارراه فرهنگ و شهر کتاب واقع در خیابان علوی، نرسیده به میدان امام جنب بانک پاسارگاد جهت رزرو بلیت اقدام کنند.

پایان پیام

داریوش طلایی

داریوش طلایی (زادهٔ ۲۶ بهمن ۱۳۳۱ در تهران) موسیقی‌دان، نوازندهٔ تار و سه‌تار و آهنگساز اهل ایران است. او به خاطر کتاب تحلیل ردیف برندهٔ جایزهٔ کتاب سال ایران در سال ۱۳۹۵ شد. طلایی این کتاب را نقطه عطفی در زندگی هنری و علمی خود نامیده‌است.

داریوش طلایی در ۲۶ بهمن ۱۳۳۱ در خانواده‌ای علاقه‌مند به موسیقی متولد شد.

او از یازده سالگی به هنرستان موسیقی رفت و به تحصیل موسیقی کلاسیک غربی و موسیقی ایرانی با ساز تخصصی تار پرداخت. شروع آموختن تار در همان هنرستان نزد علی‌اکبر شهنازی باعث علاقه خاص او به ساز تار و موسیقی ایرانی شد.

کد خبر : 3407 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات