برخورد با متخلفان ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های خرم‌آباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان از صدور حکم قضایی برای ۲۵ متخلف ساخت و ساز در حریم رودخانه‎های کرگانه و تنگ شبیخون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس علی امید سیفی در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت‎ها و محلات حاشیه‎ای و ناکارآمد شهرستان خرم‎آباد، بیان کرد: بستر رودخانه کرگانه ۶٫۵ متر بوده و از هر طرف حریم ۴ متر است. در مجموع باید ۱۴٫۵ متر از حریم رودخانه آزاد شود، در حالی که تنها ۱٫۵ متر آزادسازی انجام شده است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه اهالی این محل اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه کردند، افزود: البته بیشتر ساخت و سازها مربوط به دوران قبل از انقلاب بوده است.

سیفی گفت: تمام ساخت و سازها در بستر رودخانه با مجوز شهرداری خرم‎آباد انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با بیان اینکه در بستر رودخانه شبیخون از جهادگران تا پاپی خالدار ۸۲ مورد تخلف صورت گرفته که برای ۱۲ مورد آن حکم قضایی صادر شده است، بیان کرد: همچنین از خرم‎آباد به سمت آرامگاه نیز ۱۶۲ مورد تخلف گزارش شده که برای ۱۳ مورد آن حکم قضایی صادر شده است.

وی گفت: بیشتر تخلقات مربوط به درختکاری و فنس‎کشی بوده است.

سیفی یادآور شد: در منطقه اسدآبادی و کوی شرافت نیز بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر مسیر رودخانه ساخت و ساز شده است، در حالی‎که بستر رودخانه ۶٫۵ متر و از هر طرف هم ۶ متر حریم دارد.

پایان پیام

حریم رودخانه

بیشتر تمدن‌ها در کنار رودخانه‌ها به وجود آمدند. انسان‌های اولیه نیز این را فهمیده بودند که برای استفاده بهینه از منابع رود خانه باید حریم آن را حفظ کرد. به مرور زمان و با دور شدن انسان‌ها از رود خانه‌ها این پیوند تا حدی از بین رفت و با اجرای طرح‌های عمرانی، شهرک سازی در حریم رود خانه باعث از بین رفتن محیط زیست شد

کد خبر : 2834 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2834
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات