برگزاری جشنواره ملی رویش زاگرس در این لرستان

رئیس بنیاد نخبگان لرستان از برگزاری جشنواره ملی رویش زاگرس در این استان طی تاریخ ۱۷ تا ۱۹ شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، دکتر امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره رویش زاگرس با هدف ایجاد انگیزه در مخترعین کشور برگزار می‎شود، اظهار کرد: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا مخترعین ضمن معرفی اختراعات و توانمندی‎های خود از یک سری تسهیلات از سوی بنیاد ملی نخبگان بهرهمند شوند.

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره و نمایشگاه اختراعات غرب کشور تحت عنوان رویش زاگرس ۱۷ تا ۱۹ شهریور ماه سالجاری با حضور مخترعان و صاحبان ایده استان‎های هم پهنه غرب کشور در محل دائمی نمایشگاه‎های خرم‎آباد برگزار می‎شود.

امیری اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره، تجاری سازی اختراعات است که امیدواریم بتوانیم با ارتقاء سطح اختراعات مخترعین به تحقق اقتصاد دانش بنیان در این استان جامعه عمل بپوشانیم.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به اهمیت این جشنواره در استان و حمایت همه نهادها و مراکز علمی و اجرایی برای برگزاری شکوهمند جشنواره رویش زاگرس اظهار کرد: جشنواره اختراعات به عنوان یک رویداد مهم می‎تواند زمینه‎ساز ورود سرمایه‎گذاران و بخش خصوصی در لرستان شود بنابراین از همه دستگاه‎های اجرایی استان می‎‌خواهیم که حضور جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: نام نویسی از متقاضیان شرکت در جشنواره از طریق وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir و همچنین وبگاه بنیاد نخبگان لرستان به نشانیlorestan.bmn.ir با توجه به جدول زمانبندی جشنواره صورت می پذیرد.

دکتر امیری اضافه کرد: فقط اختراع‎هایی مجاز به نام‎نویسی هستند که به ثبت «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» رسیده باشند و از تاریخ ثبت آنها حداکثر سه سال گذشته باشد.

رئیس جشنواره رویش زاگرس ملاک داوری اختراعات در این جشنواره را میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌‎المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی ناشی از بکارگیری اختراع و چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مخترع حدنصاب لازم از معیارهای مذکور را کسب کند به عنوان اختراع برگزیده سطح ۳ شناخته می‎شود و از حمایت‎های بنیاد ملی نخبگان بهره‎مند می‎شود.

وی یادآور شد: اختراع‎هایی که در این جشنواره به تأیید هیأت داوران برسد، می‎توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای طی مسیر توانمندسازی اختراع‎های برگزیده بهره مند شوند. این مسیر از سه ایستگاه با نام‎های «سطح ۳ »، «سطح ۲» و « سطح ۱» می‎گذرد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان پیرامون ضرورت توجه به نقش نخبگان در توسعه منطقه‎ای گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای ارتباط مستمر و اثربخش نخبگان با دستگاه‎های اجرایی استان بمنظور حل مشکلات آنها باید سرلوحه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

امیری بیان کرد: مهلت ارسال اثار از ۲۱ تیرماه تا اول شهریورماه جاری خواهد بود.

پابان پیام

کد خبر : 2363 ساعت خبر : 8:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2363
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات