بهره‎برداری از پروژه‎های آبرسانی در بیش از ۶۰ روستای لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،‌ مدیر عامل شرکت آبفار لرستان از به بهرهبرداری رسیدن پروژههای آبرسانی همزمان با هفته دولت در بیش از ۶۰ روستای استان خبر داد.

علیرضا کاکاوند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با وجود تشدید خشکسالی‎ها مشکلات استان امسال نسبت به استان‎های دیگر کمتر بوده است، افزود: ۲۷۰ حلقه چاه روستایی در استان به دلیل خشکسالی از مدار خارج شده‎اند.

وی مشکل آب روستایی را ناشی از خشکسالی دانست و اظهار کرد: البته مشکل آب بیشتر متوجه فرهنگ و آموزش است از این‎رو ضرورت دارد که آموزش و فرهنگ‎سازی را از مهدهای کودک و مدارس آغاز کنیم.

پایان پیام

آبرسانی

تأمین آب به ارائه آب جهت رفع نیاز مصارف شرب، کشاورزی یا صنعتی، توسط نهادهای عمومی و دولتی مانند شهرداری‌ها، شرکت‌های تجاری، سازمان‌های دولتی و یا افراد اطلاق می‌شود. تأمین آب معمولاً از طریق یک سیستم متشکل از پمپ و لوله که شبکه تامین آب نام دارد، انجام می‌گیرد.

هر یک از مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی به مقدار و کیفیت مشخصی از آب نیازمند است  در این میان آب مورد نیاز جهت شرب باید دارای استانداردهایی باشد تا از آلودگی‌های مختلف عاری تلقی شود. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۷۱ درصد جمعیت جهان (۵.۲ میلیارد نفر) به نوعی از شبکه انتقال آب سالم دسترسی داشته‌اند. با این وجود همچنان آب شرب حدود ۲ میلیارد نفر از ساکنان زمین دارای آلودگی‌های مدفوعی است.  استفاده از آب‌های آلوده زمینه را جهت انتشار بیماری‌های مختلف فراهم خواهد ساخت. از این رو تامین آب به خصوص جهت تامین آب شرب نیازمند مراحل جمع‌آوری، تصفیه و انتقال مناسب آب می‌باشد.

آب مورد استفاده انسان از منابع مختلفی پس از تصفیه آن تامین می‌شود. این منابع شامل آب‌های زیرزمینی (آبخوان)، منابع سطحی (رودخانه، سد و دریاچه) و یا دریاها پس از نمک‌زدایی می‌باشند.

پیش از آنکه آب به دست آمده از سد، رودخانه یا چاه با تلمبه به داخل خانه‌ها فرستاده شود، باید مورد تصفیه قرار گیرد. این کار در تصفیه خانه آب انجام می‌شود. با توجه به میزان آلودگی منابع مختلف آب، تصفیه آن می‌تواند مراحل مختلفی را شامل شود.

کد خبر : 2993 ساعت خبر : 5:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2993
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات