جنگل‌های کوهدشت کماکان در آتش می‌سوزد

به گزارش پایگاه خبری گلونی آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت کماکان ادامه دارد.

ظهر امروز محسن یاراحمدی فعال محیط زیست به خبرنگار گلونی گفت: صبح امروز به ما اطلاع دادند که حوالی ۲ بامداد آتش‌سوزی منطقه طرهان خاموش شده است. اما چند ساعت بعد باز خبری رسید که منطقه گراب از توابع کوهدشت هنوز در آتش می‌سوزد. ما هم با اعضای گروه به منطقه آمده‌ایم. آتش قابل مشاهده است اما راه بسیار صعب‌العبور است. نیروهای محلی و محیط زیست هم در منطقه حضور دارند.

خبرهای بعدی درباره این آتش‌سوزی متعاقبا  به اطلاع خواهد رسید.

پایان پیام

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد. گاه آتش‌سوزی، با سایر حوادث طبیعی مثل زلزله همراه بوده یا بلافاصله پس از آن‌ها رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.

طبق نتایج تحقیقات اتحادیه بیمه‌های آلمان (VdS)، در بسیاری موارد عملیات اطفاء حریق به وسیلهٔ آب یا کف‌های ویژه، در مقایسه با خود آتش‌سوزی، صدمات بیشتری ایجاد می‌کند.

سوختن به شکل «نیم‌سوز» شدن (آذرکافت)، زغال شدن، خاکستر شدن که همگی در «شعله‌ور نشدن آتش» وجه مشترک دارند در بسیاری کشورها از دید قانونی و طبق تعریف علمی آن آتش‌سوزی محسوب نمی‌شوند. به عنوان مثال بخشی از آتش‌سوزی‌های دارای منشأ جریان برق (مثلاً اتصالی سیم‌ها)، بخصوص سوختن خودرو، رایانه، ترانسفورماتور یا تلویزیون و غیره… به شکل نیم سوز شدن سیم‌های برق آغاز شده و با کمک جریان مناسب هوا (باد) می‌توانند شعله‌ور شوند (آتش‌سوزی حقیقی).

کد خبر : 3258 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3258
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات