خانه سینما درباره وضعیت پیش آمده برای «رستاخیز»، ابراز نگرانی کرد

در پی مشکلاتی که برای اکران عمومی فیلم «رستاخیز» پیش آمد که منجر به پایین کشیده شدن این فیلم از پرده سینماها شد،

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما، نگرانی این هیات مدیره را درباره وضعیت این فیلم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،آتیلا پسیانی، سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در این زمینه گفت: در جلسه مورخ ۱۹ مرداد ماه، هیات مدیره خانه سینما درباره وضعیت پیش آمده برای فیلم «رستاخیز»، ساخته‌ی احمدرضا درویش ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد: در این راستا قرار بر این شد طی جلسه‌ای با نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان، کانون کارگردانان، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌هایی که دچار مشکلات مشابه شده‌اند، برای پیگیری موضوع تبادل نظر شود.

همچنین هیات مدیره خرسندی خود را نسبت به وحدت تهیه‌کنندگان زیر سقف شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ابراز کرد.

پایان پیام

نخستین سالن سینمای عمومی

اولین سینمای عمومی در ایران را میرزا ابراهیم خان عکاس‌باشی در سال ۱۲۸۳ خورشیدی برابر با ۱۹۰۴ میلادی، افتتاح کرد. سپس مهدی خان روسی سالنی را در خیابان علاءالدوله و سپس در خیابان لاله‌زار افتتاح کرد. اما اولین سالن رسمی و حرفه‌ای سینمای ایران که به طور منظم فیلم پخش می‌کرد، در سال ۱۳۰۵ خورشیدی به نام گراندسینما و به دست علی وکیلی در تهران ساخته شد. در سال ۱۳۰۸ خورشیدی نیز چند سالن سینما در تهران ساخته شد. از آن جمله سینما «ایران» در لاله‌زار، سینما «مایاک»، و سینما «سپه» که ظرفیت بیش از ۱۱۰۰ نفر را داشت.

نخستین فیلم‌بردار حرفه‌ای سینمایی

خان بابا معتضدی (متولد ۱۲۷۱ خورشیدی در تبریز) در سال ۱۳۰۷ به عنوان نخستین فیلم‌بردار حرفه‌ای و نیز به عنوان یک سینمادار، فعالیت‌های بسیاری انجام داد. وی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی فیلم‌برداری نخستین فیلم سینمایی در ایران با نام آبی و رابی به کارگردانی اوانس اوهانیانس را انجام داده است.

خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی عوامل تولید فیلم سینمایی در ایران است.

کد خبر : 3055 ساعت خبر : 10:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3055
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات