خشکسالی ۲۷۰ حلقه چاه را از مدار خارج کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۲۷۰ حلقه چاه آب در روستاهای این استان بر اثر خشکسالی از مدار خارج شد.

علیرضا کاکاوند شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر خشکسالی بیش از ۲۷۰ حلقه چاه آب در روستاهای لرستان از مدار خارج شد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در رابطه با مصرف آب در استان لرستان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش تنها راه جلوگیری از کاهش منابع آبی در سطح استان لرستان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در مصرف آب باید از مدارس ابتدایی آغاز شود گفت: هم اکنون میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت زیاد بوده و باید فرهنگ‌سازی لازم برای کاهش مصرف در این زمینه صورت گیرد.

کاکاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در زمینه آبرسانی به روستاهای استان ادامه داد: طی هفته دولت امسال ۶۰ روستای استان از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی از آبرسانی به بیش از ۳۰۶ روستای استان لرستان خبر داد و گفت: اگر اعتبارات امسال ما نیز تخصیص پیدا کنند زمنیه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان فراهم می‌شود.

پایان پیام

کم آبی در حال افزایش

حدود پنجاه سال پیش، تصور عمومی این بود که آب یک منبع بی نهایت است. در آن زمان، کمتر از نصف تعداد افراد کنونی روی سیاره وجود داشتند. مردم به اندازه امروز ثروتمند نبودند، کالری کمتری مصرف می کردند و گوشت کمتری می خوردند بنابراین آب کمتری برای تولید غذای آنها نیاز بود. آنها به یک- سوم حجم آبی که ما امروزه از رودخانه ها برداشت می کنیم، نیاز داشتند.

امروزه رقابت بر سر منابع آب بسیار شدیدتر است. این موضوع به این دلیل است که در حال حاضر ۷ میلیارد نفر روی سیاره هستند، مصرف گوشت و سبزیجات آنها در حال افزایش است، و رقابت فزاینده ای بر سر آب برای صنعت، محصولات سوخت زیستی شهرنشینی و اقلام غذایی متکی به آب وجود دارد. حتی در آینده، آب بیشتری برای تولید غذا نیاز است زیرا پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۵۰، جمعیت زمین به ۹ میلیارد نفر افزایش می یابد. ۲/۵ تا ۳ میلیارد نفر دیگری که می خواهند غلات کمتر و گوشت و سبزیجات بیشتری بخورند، می توانند ۵ میلیون کیلومتر دیگر به کانال مجازی فوق الذکر اضافه کنند.

کد خبر : 2824 ساعت خبر : 10:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2824
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات