در حال حاضر ۶۱۸ روستای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: طرح گازرسانی به ۶۰ روستای استان لرستان در ۴ ماه نخست امسال به بهره‌برداری رسید.

حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی ظهر دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۶۱۸ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی افزود: از این تعداد طرح گازرسانی به ۱۳۹ روستا در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

شمس گفت: در سال جاری نیز گازرسانی به روستاها اولویت نخست شرکت گاز استان بوده و در همین راستا طرح گازرسانی به ۱۵۲ روستای در حال اجراست.

وی افزود: در همین راستا کار گازرسانی به ۱۶۵ روستای دیگر استان مراحل انتخاب پیمانکار، طراحی و مطالعاتی را می‌گذرانند و در آینده گازرسانی به این روستاها اجرایی خواهد شد.

شمس در مورد گازرسانی به دیگر شهرهای استان نیز افزود: گازرسانی به شهر سپیددشت علیرغم مشکلات موجود به اتمام رسید و آماده بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سال جاری نیز با تلاش و کار دوچندان سعی مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان عمل کردن به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق بخشیدن به رونق اقتصادی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی لرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که طی امسال و سال آینده با گازرسانی به تعداد بیشتری از روستاهای استان، این رقم از استاندارد کشوری فراتر خواهد رفت.

پایان پیام

گاز

گاز  یکی از حالت‌های ماده میان چهار حالت ممکن (جامد، مایع، گاز، و پلاسما) است. گاز در واقع یک مایع قابل تراکمی‌ است که نه تنها به شکل ظرف خود در می‌آید؛ بلکه حجم خود را تا پر کردن آن ظرف نیز گسترش خواهد داد.

وابستگی حرکت اتم‌ها یا مولکول‌های ماده از یکدیگر در حالت گاز بسیار کم‌تر از حالت‌های جامد یا مایع‌است. در این حالت از ماده، فاصله‌های مولکول‌ها از یکدیگر بسیار زیاداست و به همین دلیل نیروهای برهم کنش مولکولی در آن بسیار اندک هستند. همین فاصلهٔ زیاد بین ذرات است که گاز را از مایع و جامد متمایز می‌کند. این جدایی باعث می‌شود که گاز معمولاً بی‌رنگ و نامرئی در نگاه انسان مشاهده گردد. یک نمونهٔ بسیار شناخته شدهٔ گاز بخار آب است.

کد خبر : 2651 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات