در سیستان شعاع دید به کمتر از ۱۰ متر رسید

در سیستان شعاع دید به کمتر از ۱۰ متر رسید – غلظت و پراکندگی گرد و غبار معلق در آسمان منطقه سیستان، دیشب به اندازه‌ای بود که آسمان منطقه بطورکلی آکنده از ذرات معلق شده بود به گونه‌ای که تنفس را برای ساکنان، با مشکل مواجه ساخته بود و این موضوع نگرانی‌های زیادی را در بین مردم به دنبال داشت. طوفان که شب گذشته رفته رفته بر سرعت آن افزوده شد، آسمان را مملو از گرد و غبار معلق کرد و از ساعات نخستین صبح امروز دوشنبه ۱۹ مرداد ۹۴ غلظت گرد و غبار کمتر شده اما سرعت طوفان براساس اعلام اداره هواشناسی زابل، به ۷۹ کیلومتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، گزارش‌های دریافتی از مردم منطقه در بخش‌های مختلف منطقه سیستان حاکی از این است که شعاع دید در مناطق روستایی به جهت افزایش میزان غلظت گرد و غبار معلق در هوا تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است به طوری که مردم جرأت بیرون آمدن از منزل به دلیل پراکندگی بسیار زیاد گرد و غبار در هوا را ندارند.

این گزارش حاکی از آن است که شعاع دید در مناطق روستایی در عصر دیروز به کمتر از ۱۰ متر رسیده بود و تردد وسایط نقلیه به ندرت صورت می‌گرفت و اگر وسیله نقلیه‌ای در جاده ترددی داشته حتماً باید با چراغ روشن و بسیار آهسته حرکت می‌کرد.

تعدادی از مردم بر توجه ویژه مسئولان به این منطقه تأکید کردند. آنها از شرایط بد جوی حاکم در منطقه سیستان و بی‌گناهی فرزندانشان به خاطر گیرافتادن در بحران گردوغبار وحشتناک و بیماری‌هایی که می‌تواند آنها را به کام تلخ مرگ بکشاند، شدیداً نگران بودند.

یکی از شهروندان سیستانی گفت: مسئولان باید برای این طوفان‌ها که ما را بی‌چاره کرده، فکری بکنند.

شهروند دیگر سیستانی گفت: خدمات دولت بر هیچ کس پوشیده نیست و کتمان کردن آن از بی‌وجدانی افراد است ولی درخواست ما از مسئولان دلسوز نظام توجه ویژه به این نقطه از کشور است، چرا باید این مردم که مرزدارانی صبور و غیورند و دربدترین شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنند هر روز شاهد این چنین مسایلی باشند و از ترس اینکه مبادا به خانواده‌شان آسیبی برسد و دچار بیماری‌های ریوی و خطرناک شوند از آمدن آنها به بیرون خودداری کنند.

ک. رضایی ادامه داد: مگر ما مردم کشور ایران نیستیم؟ ما از دولت، توقع داریم که فکری برای این مردم بکند تا کی باید مردم این طوفان‌ها و این شرایط را تحمل کنند؟ طوفان‌ها و این گرد و غبار درست است که همیشه در این منطقه بوده ولی مردم زندگی برایشان سخت شده است.

سارانی یکی دیگر از شهروندان، افزود: دیشب طوفان و گرد و خاک به اندازه‌ای بود که من و همسرم تا نزدیک اذان صبح بیدار بودیم تا مبادا برای کودکانمان اتفاقی بیفتد، آخر چرا کسی به فکر مانیست!!

شهرکی از دیگر شهروندان نیز ضمن ابراز گلایه‌مندی از ستاد بحران، گفت: تشکیل ستاد بحران نباید در حد مصوبه و جلسه فوری و از این مسایل باشد چندین سال است که مسئولان می‌بینند که چه بلایی بر سر مردم می‌آید آیا این ستاد بحران که تا به حال بارها تشکیل جلسه داده توانسته نتیجه‌ای از این جلسات بدست بیاورد و اگر نتیجه مطلوب بدست آمده کجاست و چرا ما این نتایج را احساس نمی‌کنیم!!

یکی دیگر از شهروندان در تأیید صحبت‌های این شهروند سیستانی گفت: گلایه ما از مسئولان این است که اگر دارند تلاشی می‌کنند چرا به نتیجه‌ای نمی‌رسد، چرا باید دغدغه طوفان، گردوغبار، گرما و بدبختی‌های ناشی از این موارد باید گریبانگیر ما باشد چرا فقط این منطقه باید مرتبا گرفتار گردوخاک و گرما باید باشد.

وی اضافه کرد: چرا هواشناسی هیچ وقت دمای منطقه سیستان و شهر زابل یا دیگر شهرهای سیستان را بیشتر از ۴۵ یا ۴۷ درجه اعلام نمی‌کند؟

عده زیادی از مردم منطقه سیستان، مسئولان خواستند تا چاره‌ای بیاندیشند، چرا که تنها با جلسه و مصوبه، طوفان‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه باید دریاچه هامون آبگیری شود تا این وضعیت تا حدودی بهتر شود.

پایان پیام

کد خبر : 3056 ساعت خبر : 10:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات