دمای هوا در چند روز آینده کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای کشور در اکثر مناطق و پدیده گرد و غبار در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، وقوع رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد در برخی مناطق هرمزگان و جنوب شرق فارس دور از انتظار نیست.

وی افزود: اواخر وقت امروز (پنج‌شنبه) در سواحل غربی خزر ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده شروع می‌شود، روزهای جمعه و شنبه ۳۰ و ۳۱ مرداد، نیز با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی مواج بودن دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه، اظهار کرد: شدت بارش روز جمعه در استان گیلان، شرق مازندران، غرب گلستان، شمال خراسان شمالی و روز شنبه در شرق مازندران، گلستان، وخراسان شمالی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعه و شنبه پدیده گرد و غبار در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست، افزود: طی سه روز آینده وزش باد در شرق و برخی نقاط شمال شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی نقاط، بویژه زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه در بخش دیگر گفت‌وگو درباره وضعیت هوای تهران خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز صاف، در بعدازظهر رشد ابر، در ارتفاعات گاهی وزش باد با بییشینه و کمینه دمای ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان تهران در روز جمعه کمی ابری، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد و در روز شنبه نیز کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 3630 ساعت خبر : 9:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3630
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات