راه‌اندازی دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان راه‌اندازی شد.

 دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت اشتغال محور لرستان شامگاه شنبه با حضور سیدحسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی در محل باغ گلستان خرم‌آباد افتتاح شد.

سید فخرالدین رحمانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی اشتغال محور در لرستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در قالب ۳۰ غرفه خدماتی آموزشی به مناسبت هفته مهارت از ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: کارآفرینان علاوه بر فراگیری دوره‌های آموزشی، محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

سیدحسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر روز گذشته به استان لرستان سفر کرده امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی شرکت کرده و از نزدیک صحبت‌های بخش خصوصی استان را شنیده و در مورد پیشرفت استان راهکار ادامه می‌دهند.

پایان پیام

فنی و حرفه‌ای 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای نوعی دانشگاه در سیستم آموزش عالی کشورها می‌باشد که مدرک عالیه اعطا می‌کند.

در ایران نیز، مرکزی به‌نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همین روش عمل می‌کند که تعداد زیادی از آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را زیرپوشش قرار می‌دهد. دانش‌آموختگان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کاردانش در این مراکز به تحصیل مشغول می‌شوند. تا سال ۱۳۹۰ نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایران ، مجتمع آموزش عالی پیامبراعظم و زیرنظر وزارتخانه آموزش و پرورش بود که در همان سال با کلیه امکانات، توسط مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه به وزارت علوم واگذار و نامش به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تغییر یافت. رئیس فعلی این دانشگاه دکتر ابراهیم صالحی عمران است.

 

کد خبر : 2598 ساعت خبر : 9:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات