روزنامه‌ی لرستان، ۱۳ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

امروز روز خبرهای فرهنگی و هنری بود. نه اینکه فکر کنید خبرهای دیگر نداشتیم ها، نه. ولی خبرهای خوش هنری به بقیه خبرهای استان می‌چربید.

خبر اول که در خبرآنلاین منتشر شد به کتاب‌خوان‌ها مربوط می‌شود. مژده بدهید که نخستین نشست طرح «کتاب‌خوان» لرستان روز چهارشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار می‌شود. این برنامه نشستی صمیمانه با هدف معرفی کتاب‌های مفید، تبلیغ و ترویج مطالعه و کتابخوانی با حضور کتابداران، اهالی رسانه، نویسندگان استانی، ناشرین و فعالین فرهنگی است که در سراسر کشور برگزار می‌گردد. در هر نوبت از نشست‌های کتاب‌خوان، دوازده نفر، هر کدام به میزان ۷ الی ۱۰ دقیقه، به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند. شکل ارائه و معرفی کتاب‌ها، متفاوت‌تر از قالب‌های مرسوم خواهد بود و شرکت برای عموم علاقه‌مندان هم آزاد است. دو خبر خوب هنری هم داریم که می‌گذارم برای پایان روزنامه.

به نقل از ایسنا، ظهر امروز اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‎آباد گفت: دومین پرواز خرم‎آباد به کشور عراق در این فرودگاه برقرار شد. این پرواز با ۱۵۴ مسافر و در قالب چهار کاروان، ساعت ۹:۳۶ دقیقه فرودگاه خرم‎آباد را به مقصد فرودگاه بغداد ترک کرد و ماهانه یک پرواز از این فرودگاه به مقصد عتبات عالیات برقرار می‎شود.

اما حالا که تابستان است و بازار سفرهای تابستانی داغِ داغ، فارس خبری منتشر کرد که طی آن فرماندار الیگودرز گفت: شهرستان الیگودرز آماده استقبال از مسافران تابستانی است. الیگودرز به دلیل بهره‌مند بودن از شرایط آب و هوایی مناسب در فصل تابستان و با داشتن جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار آب‌سفید میزبان گردشگران بسیاری است و باعث شده، تا بسیاری از افراد برای گذراندن ایام تعطیلات خود این شهرستان را انتخاب کنند، لذا تمام دستگاه‌های مربوطه باید در تعطیلات تابستانی آمادگی لازم جهت ارائه خدمات به مسافران و ایجاد نظم و انضباط در این ایام را داشته باشند.

امروز فارس خبری هم از فرمانده انتظامی الشتر منتشر کرد که از اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در این شهرستان خبر داد. ایشان گفت: احساس مسئولیت همه اقشار جامعه در راستای برقراری امنیت امری لازم و ضروری است و سهم مردم در تامین امنیت و حفظ آرامش جامعه در گرو همکاری و تعامل با پلیس است.

اما دو خبر خوب دیگر که قولش را داده بودم. اول اینکه به نقل از موسیقی ایرانیان، کنسرت خواننده پیشکسوت موسیقی لرستان و گروه موسیقی «راهو» طی دو روز از آخرین هفته‌ی مرداد ماه سال جاری، برای اولین بار در «کرمانشاه» برگزار خواهد شد. احسان عبدی‌پور نوازنده‌ی سرنا و سرپرست گروه موسیقی محلی «راهو» با اعلام این خبر گفت: این کنسرت به تهیه کنندگی سید سعید قاسمی ازهنرمندان لرستانیِ ساکن کرمانشاه در دو بخش «ماهور» و «شور» و طی دو تاریخ ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه در تالار «انتظار» شهر کرمانشاه به روی صحنه می‌رود.

برای خرم‌آبادی‌ها هم خبر خوب داریم. به گزارش پایگاه خبری گلونی جُنگ شادی با حضور خواننده پاپ، امین حبیبی در خرم‌آباد برگزار می‌شود. این برنامه که توسط موسسه فرهنگی هنری شوگار با همکاری انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد ترتیب داده شده است روز جمعه ۱۶ مرداد ماه در سالن آمفی تاتر اداره ارشاد میدان کیو در دو سانس ۷ الی ۹ شب و ۹ الی ۱۱ شب برگزار می‌شود.

راستی گفت‌و‌گو با « عزیز محمدی‌منش»، معلم لر که در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما لباس لری پوشید را هم می‌توانید در گلونی بخوانید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2694 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2694
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات