روزنامه‌ی لرستان/ ۱۹ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

 روزنامه امروز را با یک خبر خوب آغاز می‌کنم چون می‌دانم با اتفاقات پیش آمده خبرهای خوش زیادی ندارم. صبح امروز مهر خبر خوشی درباره اراضی کشاورزی منتشر کرد. مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاروزی لرستان از فعال شدن گشت‌های دولتی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: کسانی که بخواهند خارج از محدوده شهر، شهرک و روستاها تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی را داشته باشند بدون شک با دستور مقام قضایی ساخت و سازهای آنها تخریب خواهد شد. می‌دانید که امروز بازار ساخت و ساز و از بین بردن زمین‌های کشاورزی داغ است. به نقل از همین خبرگزاری استاندار لرستان هم از تبدیل ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم این استان به آبی خبر داد.

ایسنا هم امروز دو خبر خوش برای لرستان داشت. یک خبر اقتصادی و یک خبر محیط زیستی. اول خبر محیط زیستی را به اطلاع‌تان می‌رسانم. به گفته رئیس اداره محیط زیست الیگودرز شش صیاد متخلف در این شهرستان به همراه هزار متر تور دامی دستگیر شدند. و خبر خوش دوم هم اینکه مدیرکل گمرک لرستان از صادرات ۲۴ میلیون کیلوگرم کالا از طریق گمرک استان خبر داد. طبق گفته این مقام مسئول میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر دلاری ۵ درصد و از نظر ریالی نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

اما برویم سراغ جنگل‌های مظلوم بلوط. هنوز از غم آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت رها نشده بودیم که امروز خبر آتش‌سوزی دیگری رسید. این بار پلدختر. البته ناگفته نماند که این اولین بار نیست که جنگل‌های پلدختر طعمه حریق می‌شود. گویا این رشته سر دراز دارد. ظهر امروز به نقل از گلونی قدرت‌الله ترابی‌نژاد، فرماندار پلدختر از آتش‌سوزی در منطقه کرکی این شهرستان خبر داد. به گفته ایشان آتش‌سوزی از شب قبل آغاز شده بود و تلاش نیروهای اطفاء حریق در منطقه هنوز ادامه داشت. عصر امروز متاسفانه به دلیل عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن‌های همراه مسئولینی که در آن منطقه حضور داشتند موفق به برقراری ارتباط نشدیم اما خبرنگار گلونی با عده‌ای از جوانان لرستانی که برای کمک به پلدختر رفته‌ بودند تماس تلفنی برقرار کرد و قرار شد عکس‌ها و گزارشات را از منطقه در اولین فرصت ارسال کنند و خلاصه اینکه منتظر خبرهای جدید از این حادثه باشید.

هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است، هرچند اگر این بار هم اعلام شود که دلیلش عمدی بوده دیگر تعجب نخواهیم کرد. راستی این خبر را یادم رفت بگویم. خبری که بدون ارتباط با معضل آتش زدن درخت‌ها نیست. به نقل از فارس فرمانده انتظامی دلفان گفت: ۲۷ کیسه زغال چوب بلوط قاچاق توسط پلیس دلفان کشف و ضبط شد و در این رابطه یک نفر دستگیر شد. به امید روزی که همه‌مان باور کنیم که یک کیسه زغال ارزش سوزاندن درخت‌های بلوط چندساله را ندارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3052 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3052
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات