روزنامه‌ی لرستان/ ۲۹ مرداد

روزنامه‌ی لُرستان/ ۲۹ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

اول کاری می‌خواهم یک سوال بپرسم. روزنامه دیروز را خواندید؟ درخت بلوط ۴۵۰ ساله را یادتان هست؟ اگر نیست که بدانید یک درخت بلوط ۴۵۰ ساله در خرم‌آباد در مسیر جاده جدید خرم‌آباد به الشتر قرار گرفت اما قطع نشد. مسئولان اداره کل راه‌وشهرسازی استان و پیمانکار پروژه، این درخت را حفظ کردند. بعد از آن همه آتش‌سوزی‌ گلونی در لرستان نام این درخت را «ویردار» گذاشت، یعنی نگهبان جنگل. باشد که همیشه ویردار درختان باشیم. انشاالله.
بعد از آن همه آتش‌سوزی این خبر حداقل کمی حالمان را خوب کرد.

حالا خبری بخوانی از تشدید بازرسی و نظارت بر قاچاق زغال در خرم‌آباد که تسنیم نوشت. فرماندار خرم‌آباد صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های بلوط باید بازرسی و نظارت بیشتری در رابطه با قاچاق زغال انجام شود. از آنجا که ممکن است این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و منفع مالی در میان باشد بنابراین وظیفه ما سنگین می‌شود تا با بازرسی‌ها و اعزام گشت‌ها مانع از رسیدن به منافع سودجویان شویم.

تسنیم امروز خبری هم از ستاد مقابله با آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در خرم‌آباد داشت. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خرم‌آباد ظهر امروز در جلسه ستاد آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون هیچ مورد مشکوکی در بحث مبتلا شدن پرندگان استان به ویروس آنفولانزای فوق حاد مشاهده نشده ولی به‌منظور پیشگیری از این مهم ستاد مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خرم‌آباد تشکیل شد. با توجه به اینکه این بیماری تابه‌حال در استان مشاهده نشده، نیازی به تبلیغ در صداوسیما نیست چون این کار باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

حالا دو خبر بخوانید از شهرستان‌های استان، اول اینکه مهر از گازرسانی به ۳۷ روستای شهرستان چگنی خبر داد.
حشمت‌الله شمس‌خرم‌آبادی، مدیر عامل شرکت گاز لرستان، ظهر امروز در مراسم آغاز گازرسانی به روستاهای بخش شاهیوند شهرستان دوره چگنی به برنامه‌های کلان شرکت گاز لرستان اشاره کرد و افزود: گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت در دستور کار شرکت گاز قرار گرفته است.

دیگری هم وضعیت مطلوب اشتغال‌زایی در بروجرد که فارس منتشر کرد. فرماندار بروجرد با اشاره به ظرفیت بالای اشتغال در شهرستان بروجرد، گفت: با توجه بیش از پیش به این ظرفیت و فضای به وجود آمده در کشور می‎توان به انجام اقدامات مطلوب در امر اشتغال‌زایی امیدوار بود. همه مسئولین و دستگاه‏‌های مختلف باید با همت و تلاش بیش از پیش در حل این معضل بزگ نظام را یاری رسانند.

خبر بعدی خبر خوبی نیست. خبر ماهی‌ها و آبزیانی است که به دلیل کلرزنی ناآگاهانه در دریاچه کیو تلف شدند. به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست لرستان کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش محیط زیست لرستان گفت: طی گزارش مردمی و تماس خبرنگاران با این اداره در خصوص تلفات و مرگ‌و‌میر آبزیان در دریاچه کیو، کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش فورا به محل مراجعه و ضمن بازدید کارشناسی و برابر شواهد و مستندات موجود، پیمانکار شهرداری خرم‌آباد مبادرت به کلرزنی از طریق لوله آب ضلع شمالی دریاچه جهت گندزدایی نموده، که متاسفانه با این اقدام ناآگاهانه موجب مرگ بسیاری از ماهیان آزاد و رودخانه‌ای دریاچه گردید.

خبر آخر روزنامه آخر هفته هم مربوط به حضور اداره کل میراث فرهنگی لرستان در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل است. آنطور که از روابط عمومی این سازمان نقل شده در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های دائمی شهر اردبیل برگزار گردید اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان لرستان با دو غرفه در بخش صنایع دستی و یک غرفه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان لرستان حضوری پر‌رنگ و پویا داشت.

خب، روزنامه پنجشنبه‌مان هم تمام شد. امیدوارم آخر هفته خوبی داشته باشید و یادتان باشد اگر به دامان طبیعت رفتید ویردار درختان مظلوم که این روزها حال‌شان خوب نیست باشید.

پایان پیام روزنامه‌ی لُرستان/ ۲۹ مرداد

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3629 ساعت خبر : 7:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3629
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات